« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„Čovjek samo srcem dobro vidi. Ono bitno, očima je nevidljivo“, jedan je od najpoznatijih i najčešće navođenih citata iz treće najprodavanije knjige u svijetu, francuskog klasika „Mali princ“ književnika i pilota Antoinea de Saint-Exuperyja. Sama knjiga objavljena je davne 1943. tijekom književnikova boravka u SAD-u i ubrzo je ušla u antologijska djela koja prenose snažne životne poruke o važnosti ljubavi i prijateljstva te otuđenosti čovjeka u modernom svijetu.
Budući da se ove godine obilježava 80. obljetnica objave djela, učenici osmih razreda su se na poticaj nastavnice hrvatskoga jezika Ines Vađunec, odlučili obilježiti tu okruglu godišnjicu višemjesečnim projektom pod nazivom „80 godina putovanja Malog princa“. Sam je projekt počeo ovoga rujna, a završio krajem travnja. U projekt su se uključile i nastavnice hrvatskoga jezika Tanja Galić Bermanec i Ivana Pintarić, nastavnica likovne kulture Kristina Ružić Spitek te nastavnica engleskog jezika Natalija Flamaceta Magdić.
Prvo je polugodište na satima Hrvatskoga jezika bilo posvećeno upoznavanju sa samim djelom i njegovim autorom. Proučavali smo piščev uzbudljiv život te rješavali kvizove za utvrđivanje znanja o njegovom životnom putu. Saznali smo da je djelo „Mali princ“ djelomično autobiografsko djelo jer se i sam pisac, poput pilota iz djela, također svojim avionom srušio u Sahari. Proučavali smo i analizirali autorove ilustracije koje su nam bile poticaj za kasnije likovne radove. Čitali smo ulomak iz djela koji je opisivao odlazak malog princa od ruže i navodili razloge koji su doveli do toga da ovo djelo bude uvršteno u najbolja djela dječje književnosti, ali i književnosti za odrasle. Uočili smo alegoriju i simboliku djela. Učenici su tad, potaknuti ulomkom, izrađivali prve kreativne uratke – digitalne knjige s citatima iz djela te likovne radove na temu „Moj mali princ“ gdje su prikazali svoje viđenje malog princa.
Slijedilo je čitanje cijele knjige koja nam je ove godine bila lektirno djelo. Na više smo se sati bavili analizom djela, njegovim porukama, likovima, simbolikom te smo napravili kreativne radove poput likovnog prikaza putovanja malog princa planetima, dnevnika putovanja malog princa te smo i pojedine dijelove romana prikazali stop-animacijom. Pisali smo sastavke potaknute promišljanjem o životnim lekcijama malog princa te smo zamišljali njegov dolazak na idealni planet gdje su svi ljudi sretni i zadovoljni te žive životom koji se temelji na poštivanju mudrih misli iz samoga djela.
Na satima Likovne kulture učenici su iz kartona izrezivali likove iz samoga djela te ih obojali i ukrasili, a na satima Engleskog jezika izrađivali su lapbook, spoj crteža, priča, grafikona, vremenske trake, dijagrama, u kojemu se može naći i pisani rad i printani dijelovi sadržaja iz bilo koje nastavne teme ili jedinice, u ovom slučaju knjige „Mali princ“. Učenici su se okušali i u izradi suvenira na zadanu temu, u izrađivanju planeta malog princa od recikliranih materijala te u land artu, prikazu motiva iz knjige pomoću materijala nađenih u prirodi.
Sve radove skupili smo na velikoj izložbi u hodniku naše škole. Izložba počinje panoom na ulazu u školu gdje su zanimljivosti o samom piscu i djelu te poticaj za čitanje djela. Na gredama u hodniku postavljeni su likovni radovi koji kronološki prikazuju putovanje malog princa pa se mogu vidjeti likovi kralja, uobraženka, geografa, poslovnog čovjeka i mnogih drugih koje princ upoznaje na svom putovanju te nezaobilazni likovi ruže, lisice i zmije koje su utjecale na sazrijevanje malog princa. Na stolovima su izloženi radovi učenika – suveniri, planeti, knjižice s citatima, dnevnici putovanja, a pokraj stola su likovni radovi učenika koji prikazuju putovanje planetima. Može se razgledati i stablo baobaba s kojim je mali princ stalno vodio borbu na svom planetu, a na kojem se mogu pročitati citati iz djela "Mali princ". U učionici hrvatskog jezika je izložba ostalih likovnih radova učenika.
Cilj projekta „80 godina putovanja Malog princa“ bio je približiti djelo „Mali princ“ Antoinea de Saint-Exuperyja kao dio kulturne književne baštine te njegovati ljubav prema knjizi i pisanoj riječi. Nastojala se kod učenika razvijati čitalačka pismenost i vježbati usmeno pripovijedanje, iznošenje vlastitih stavova i dojmova te sudjelovanje u argumentiranoj raspravi. Razvijale su se njihove izražajne mogućnosti te literarne sposobnosti, čitateljska kultura i čitateljski interes, a i poticalo ih se na izvođenje stvaralačkih i kreativnih zadataka. Razvijale su se njihove istraživačke sposobnosti i interes za proučavanje dodatne literature ovisno o interesima, snalazili su se u velikom broju informacija i procjenjivali njihovu vrijednost i relevantnost, promicali poštivanje ljudskih prava i razvijali empatiju, uočavali važnost nematerijalnih vrijednosti (ljubavi, prijateljstva, tolerancije…), dodatno razvili kritičko mišljenje i intelektualnu znatiželju te naučili koristiti različite digitalne alate, ali i raditi vlastitim rukama.
Ovim je projektom prikazano na koje se sve načine može pristupiti analizi književnoga djela, učiniti to djelo zanimljivim učenicima te ih ujedno potaknuti na osvješćivanje vlastitih potencijala i kreativnosti.
Ines Vađunec