« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Naša škola sudjeluje u UNICEF-ovom projektu Škole za Afriku od 2008. godine. U tom razdoblju učenici su pomagali izgradnju škola u Ruandi, Etiopiji, Burkini Faso, a ove školske godine su na božićnom sajmu prikupili 9197,35 kn za poboljšanje obrazovnog sustava u Madagaskaru
Madagaskar je većini djece poznat iz istoimenog crtanog filma kao zemlja s mnogo prirodnih bogatstava. Zanimljivo je da na Madagaskaru živi oko 5% svih životinjskih i biljnih vrsta na Zemlji, od kojih su 80% endemi. Tamo nema opasnih zvijeri mesoždera, otrovnih zmija niti čovjekolikih majmuna.
U ovom projektu učenici su saznali su o problemima života u toj otočnoj afričkoj državi od kojih su najveći siromaštvo i česte elementarne nepogode. Madagaskar pripada skupini 20 najsiromašnijih zemalja svijeta, jer 90% stanovnika preživljava s manje od 13 kuna dnevno. Na Madagaskaru se u prosjeku 3 puta godišnje dogode prirodne katastrofe koje uništavaju škole i dovode do njihovog zatvaranja. Trenutno 900 tisuća djece ne ide u školu, a oko 2/3 učitelja u školama nije obrazovano za to zanimanje pa je kvaliteta obrazovanja slaba.
Ove godine u našoj školi u projekt je bilo uključeno 19 razrednih odjela od 1. do 8. razreda. Aktivnosti su bilo raznolike. Učenici su prodavali novogodišnje dekoracije, pšenicu, donosili igračke, slikovnice, staru odjeću, pripremali čaj i napitke, donosili med, različite kolače i slastice, pekli palačinke. Bilo je sudjelovanja u igrama poput boćanja, pikada, labirinta, gađanja u koš te isprobavanja osnovnih boksačkih udaraca.
Višegodišnje vodstvo 8.b. razreda u prikupljanju sredstava ugrozili su 6.b. i 6.a. razred, ali su na kraju najviše sredstava prikupili učenici 6.c. razreda. Od nižih razreda najviše sredstava prikupili su učenici 4. b. U stopu ih slijede učenici 3.b. koji su koji su se ove godine prvi puta uključili i pokazali što je dobra razredna organizacija i suradnja. Čestitke za trud svima!
Cilj UNICEF-a je prikupljena sredstva usmjeriti u izgradnju i opremanje škola otpornih na monsune i ciklone, uključiti što veći broj djece u obrazovni sustav i organizirati školske aktivnosti za djecu u kriznim situacijama te unaprijediti obrazovanje nastavnika.