« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni. Proglasio ga je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
Obilježavanje tog važnog datuma bilo je prilika da se čuje što o zanimanju učitelja misle njihovi učenici. Na satu hrvatskoga jezika učenici 7.b razreda imali su priliku tijekom jednominutnih izlaganja na temu Da sam ja učitelj / učiteljica izreći svoje poimanje učiteljskog posla. U nastavku pročitajte neke od njihovih doživljaja.
Da biste postali učitelj, trebate imati puno strpljena, živaca, a naravno i mnogo znanja. Kako biste bili dobri učitelji, trebate imati samokontrolu te učiti uz zabavu. Naravno da zabava mora imati svoj granice normale. Nikako nije dobro vikati na djecu i reagirati burno kada nekome nešto nije jasno jer će djeca dobiti loš dojam o vama. Ja bih bila jako opuštena učiteljica. Kod mene na satu uvijek bi bilo mjesta za zabavu i šalu, puno bismo pričali, ali kada se radi, se radi… Ako obrađujemo neku novu temu, na satu treba biti red. Naravno da bih puštala djecu u toalete. Na satu se smije pričati, ali ne preglasno da se ostali mogu koncentrirati. Nikako nema laganja, varanja i psovanja. Kod mene na nastavi biste mi mogli reći sve što vas muči. Biti nastavnik mi je na popisu poslova u budućnosti, ali ne na prvom mjestu. Učitelj definitivno nije lagan posao i zaista zahtijeva puno truda. (Paula Škrobar, 7.b)
Moja definicija dobrog učitelja je da on mora imati dobru komunikaciju sa svojim učenicima, da dobro objašnjava, da je strpljiv, da se šali i zna puno o svojemu predmetu. Loš učitelj bi bio onaj koji nema dobru komunikaciju sa svojim učenicima, daje puno zadaće, viče na učenike i koji samo daje učenicima da prepišu s prezentacije ili ploče bez da išta objasni. Da sam ja učiteljica, svojim učenicima ne bih davala puno zadaće. Većinu toga riješili bi na satu jer znam da imaju dosta zadaća iz drugih predmeta. Davala bih im pitanja da pomoću njih uče i na taj ih način ispitala da provjerim njihovo znanje. Ne bih dopuštala nikakvo nasilje, vrijeđanje i psovanje. Ne želim biti učiteljica kad odrastem jer se posao čini dosta težak. Trebaš puno toga znati i imati puno strpljenja u radu s djecom. Ja iskreno mislim da te karakteristike nemam. (Elena Šijak, 7.b)
Učitelji su osobe koje nas uče osnovama, kao što su čitanje, pisanje, računanje i daju nam alate za daljnji razvoj. Dobar učitelj je i prijatelj, dok loš učitelj ne posvećuje dovoljno pažnje djeci, a traži od njih savršenstvo. Da sam ja učiteljica, predavala bih matematiku, iako znam da mnogo djece ne voli matematiku. Pokušala bih se prijateljski i pravedno odnositi prema učenicima, odnosila bih se prema svim učenicima jednako. Djeci bih pokazala da je matematika svuda oko nas, te potaknula njihovu kreativnost i logično razmišljanje odlaskom na teren. Možemo se i našaliti, ali kad se uči se uči. Učitelj nije biti lako zato što ima veliku odgovornost i teret. Ja bih rado bila učiteljica jer nagrada koju dobiješ kad nekoga dobro usmjeriš, vrijedna je sveg tereta. Učitelji su zvijezde vodilje kroz život. (Nikolina van Bregt, 7.b)
Moja definicija učitelja je obrazovna osoba koja podučava druge ljude. Osobine dobrih učutelja su: upornost, kreativnost, tolerantnost, trebaju biti dobri s djecom i zabavni. Osobine loših učitelja su: strogoća, nezaineresiranost za svoje učenike, stavljaju pritisak na učenike, nezanimljiva predavanja (npr. samo čitaju s prezentacija). Da sam ja učitelj, ja ne bih bio strog, predavanja bih učinio zabavnima i lako shvatljivima. Mislim da je teško biti učitelj zato što imaš jako veliku odgovornost. Ja ne bih htio biti učitelj zato što ne bi volio učiti druge ljude, pogotovo djecu koja ne prate nastavu. (Maks Flac, 7.b)
Učitelj je osoba koja ne da će nas samo naučiti gradivo, nego će nas naučiti i razmišljati te nas usmjeriti na ispravan put u životu pod što smatram dobru srednju školu, fakultet i na kraju posao. Dobar učitelj će više razgovarati s djecom i saslušati ih, dok će loš učitelj djeci braniti pravo mišljenja i držati se svoga. Ja kao učiteljica bih bila kakvu sam i sama poželjela. Puno bih pričala s učenicima, htjela bih da to bude živahan sat, a ne sat na kojem samo ja pričam. Dala bih im da po potrebi izađu iz učionice, popiju vode te tu i tamo pričaju s drugim učenicima. Negativne ocjene im ne bih upisivala, već pričekala da se bolje pripreme. Htjela bih da se razvije to neko prijateljstvo, a ne strah i stres. Učitelju sigurno nije lako raditi s toliko djece i razreda, ali nadam se da većina to radi jer voli svoj posao. Iskreno, ne vidim se kao učiteljicu u budućnosti, ali mislim da bi bilo zanimljivo. (Ella Kolar, 7.b)
Mislim da je biti profesor vrlo važno jer oni podučavaju djecu svojim znanjem. Mislim da dobar profesor želi nešto objasniti djeci te ih želi naučiti, a loš profesor da se ne trudi oko objašnjavanja nego kaže da prepišu tekst iz udžbenika, prezentacije ili slično. Ja bih bio profesor povijesti jer mislim da je povijest važna i zanimljiva. Moji učenici bi morali znati sve što objasnimo na satu i da se trude. Ne bih bio baš strog, ali bi morali znati razredna pravila. Volio bih biti profesor jer mislim da je taj posao vrlo važan i težak, te mislim u ovo vrijeme nedovoljno cijenjen. (Teo Hanžeković, 7.b)
Učitelj je stručna osoba koja podučava djecu. Dobar učitelj je učitelj koji voli komunicirati s djecom , a loš učitelj je učitelj koji zahtjeva da sve znamo. Ja kao učitelj bio bih pravedan i dobar. Od učenika bih zahtijevao red, rad, da slušaju te da pomažu jedni drugima. Dopuštao bih im šaptanje , a branio bih im dovikivanje i galamu. Ja mislim da ne bih bio dobar učitelj zato što ne bih imao živaca za to. Učitelj je teško biti zato što, npr. mora zapamtiti imena učenika, ima veliku odgovornost iza sebe te treba imati volje i strpljenja ako razred nešto ne razumije. (Luka Sremec, 7.b)
Učitelj je osoba koja je poput roditelja - ona vas poučava i pomaže vam u određenim situacijama. Osobine lošeg učitelja su da daje mnogo zadaće, dere se na učenike, ne posvećuje dovoljno vremena gradivu ... Osobine dobrog učitelja su da se šali, ne daje previše zadaće, podržava kreativnost djece... Ja bih bila pravedna učiteljica. Ne bih podržavala nasilje i ismijavanje. Učenicima bih zadavala zadatke u kojima se mogu kreativno izraziti, ne bih zadavala previše zadaće. Ja ne bih htjela biti učiteljica zato što mislim da je to prezahtjevan posao za mene. Mislim da biti učitelj nije lako jer trebate imati mnogo strpljenja i znanja. (Lana Smrečki, 7.b)
Po meni dobar učitelj je učitelj koji ima želju nešto naučiti djecu i olakšati im učenje, a ne da moraju štrebati sve na pamet, a loš učitelj je učitelj koji uopće ne razgovara s djecom i traži od djece da sve znaju. Ja mislim da bih bio dobar učitelj zato što bih djeci pokazao da se nešto može naučiti i pritom se zabaviti. Ne bih mnogo tražio od učenika, tražio bih samo da mnogo pričaju, a ne da samo šute. Ja ne bih želio biti učitelj zato što uvijek treba biti smiren s djecom i zahtijeva mnogo znanja. Mislim da je učitelj biti teško zato što traži mnogo vremena, truda i znanja i upravo zato poštujem sve učitelje. (Tin Solarić, 7.b)
Učitelj je bez dileme jedna od najvažnijih osoba u životu. Ništa bez učitelja. Doktori, trgovci,zidari, svi su oni imali učitelja zbog kojeg su danas ono što jesu. Dobar učitelj je onaj koji te natjera da voliš predmet za koji si bio siguran da ga nikad nećeš voljeti jer se vidi da voli ono o čemu priča. Ne volim učitelje koji na satu pričaju o svemu osim o gradivu ili su nepravedni. Da postanem učiteljica , htjela bih razmišljati kao dijete koje učim i biti mu zanimljiva, kreativna i suvremena pa bi djeca voljela moj predmet, a mene poštivala. Od učenika bih tražila da su pristojni, da se trude i izražavaju svoje mišljenje. Ne bih im dopustila varanje i vrijeđanje. U ovim našim godinama teško nas je zainteresirati za bilo što osim društvenih mreža pa se često čudim kako učitelji s nama izađu na kraj. Zato mislim da ne bih htjela biti učiteljica. Naravno, ako se ne desi da zbog nekog svog učitelja toliko zavolim taj predmet da ga poželim predavati. (Magdalena Zovko, 7.b)
Ines Vađunec