2018-06-01 23:59:32

Učenici OŠ „Braća Radić“ Koprivnica dokazali da čitanje ne poznaje granice

Mnoge analize pokazuju kako su čitateljske navike među školskom djecom poražavajuće.  U osnovnoj školi, a pogotovo u nižim razredima, učitelji i školski knjižničari veliku pozornost posvećuju čitanju i slušanju pročitanog. Da bi učenicima približili ljepotu pisane riječi i poboljšali njihove čitalačke kompetencije provode razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata je Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja : međunarodni projekt za poticanje čitanja dječje književnosti.

Osnovna škola „Braća Radić“ Koprivnica  povezala se sa OŠ Metlika iz susjedne Slovenije te od rujna 2017. surađuje na promociji hrvatske dječje književnosti i upoznavanju djela slovenske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i kulture, promociji školske knjižnice, razvoju čitalačkih sposobnosti i vještina i promociji europskog identiteta. U hrvatskoj se školi čitaju prijevodi slovenskih autora,  a u slovenskoj  hrvatskih autora. 4. c razred iz OŠ „Braća Radić“ Koprivnica čitao je knjigu slovenske autorice Janje Vidmar Kebarie, a slovenski prijatelji iz OŠ Metlika knjigu Jasminke Tihi - Stepanić Imaš fejs?. Susret učenika 4. c razreda, učenika 8. i 9. razreda koji pohađaju izbornu nastavu Hrvatskog jezika, njihovih učiteljica, knjižničarki i ravnatelja dogodio se 30. svibnja 2018. u OŠ Metlika (Slovenija).

U Sloveniji su ih dočekali domaćini – ravnateljica OŠ Metlika Željka Janjac, učiteljica Hrvatskog jezika Nina Bradica i knjižničar Janko Strahinič. Domaćini su pripremili program – prezentaciju škole, prezentaciju projekta te prezentaciju knjige Imaš fejs?. Potom su krenuli u obilazak Osnovne šole Metlika te se upoznali s radom škole. Učenici OŠ „Braća Radić“ Koprivnica predstavili su knjigu Kebarie kroz monolog i igrokaz te su učenicima pripremili glazbeni program. Tada su krenuli u obilazak znamenitosti malog mjesta Metlika te su posjetili galeriju Kambič.

Iskustva i međunarodna suradnja kroz ovaj projekt pomogla su ostvariti bitne odgojno – obrazovne ishode učenika: prepoznati i opisati važnost čitanja književnoumjetničkih tekstova zbog vlastitoga zanimanja i potrebe u svakodnevnomu životu, primijeniti temeljne strategije samostalnog i suradničkog učenja i izraziti osjećaje, doživljaje, stavove i uvjerenja umjetničkim aktivnostima.


Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica