2020-10-01 07:28:49 Obilježen Europski dan jezika Europski se dan jezika svake godine obilježava 26. rujna. Nastao je na inicijativu Vijeća Europe. Cilj je promicanje višejezičnosti u Europi koja je bogata jezicima i dijalektima. Učenje jezika može pomoći u zbližavanju naroda i kultura, a to je zapravo konačan cilj. Još i važnije, tada se više cijeni materinji jezik i vlastita kultura. Europski dan jezika već tradicionalno u našoj školi obilježavamo raznim aktivnostima. Učenici petih razreda koji pohađaju dodatnu nastavu engleskog jezika ove će godine sudjelovati u eTwinning projektu LEARN (Learning is Easy with Active Reading and Narration). Cilj projekta je promocija učenja europskih jezika, čitanja na materinjem i svjetskim jezicima, podizanje svijesti o potrebi čitanja na materinjem jeziku, ali i učenja stranih jezika, poticanje suradnje sa školama partnerima (Gimnazija Fran Galović, Koprivnica te škole s Kanarskih otoka, Poljske, Republike Makedonije, Turske i Latvije), kao i osposobljavanje učenika za rad s IKT alatima. Povodom Europskog dana jezika provedena je prva aktivnost- predstavljanje učenika sudionika i naše škole i izrada virtualnog panoa u Linoit alatu.
Učenici šestih razreda naučili su neke novih riječi na nekoliko stranih jezika te provjerili i proširili znanja o jezicima i europskim zemljama kroz uvijek zabavne Escape Room i kviz Kahoot.
U 7. b razredu učenica Nikolina Isabella Marija van Bregt približila je suučenicima zanimljivosti nizozemskog jezika i kulture. Aktivnosti su započele na satu hrvatskoga jezika prezentacijom o Nizozemskoj. Na satu engleskog jezika učenici su proširili svoje znanje učeći o vjerojatno najzabavnijem danu u Nizozemskoj, a to je "The King's Day" - dan kada Nizozemska slavi svoga kralja pod motom: Živio kralj! Naime, 2013.g. na nizozemsko prijestolje stupio je kralj Willem-Alexander, a više od 120 godina u Nizozemskoj su na prijestolju bile kraljice. I zato je uvijek obilježavan Kraljičin dan. Do sada je taj dan slavljen 30. travnja, na rođendan kraljice Juliane, majke bivše kraljice Beatrix. Willem-Alexander je rođen 27. travnja i na taj dan Nizozemci uživaju u svom nacionalnom prazniku i slave svog kralja. Nikolina se ove godine potrudila naučiti tradicionalnu nizozemsku igricu koju je naučila od svoje bake. U razred je donijela zanimljivu drvenu ploču i pokazala igricu koju na Kraljev dan igraju djeca u Nizozemskoj. Činjenica je da je ta neobična ploča sa "starom" igricom donijela jako puno smijeha i zadovoljstva, a Nikolina je pravila pojašnjavala i na engleskom i na hrvatskom jeziku. Slijedilo je skakanje u vrećama te pjevanje tradicionalnih dječjih pjesmica popularno izvođenih diljem Nizozemske uz Kraljev dan. Više o igrama uz Kraljev dan na: https://expatsincebirth.com/2013/04/29/traditional-dutch-games-for-children-sjoelbak-koekhappen-en-spijkerpoep/
Učenici koji polaze izbornu nastavu iz francuskog jezika iz četvrtih, petih, šestih i sedmih razreda obilježili su Europski dan jezika. Učenici 4.a i b razreda naučili su i otpjevali pjesmicu Bratec Martin na pet različitih jezika: hrvatskom, engleskom, njemačkom, francuskom, španjolskom i poljskom jeziku. Učenici 5.a, b, c, d i e razreda naučili su dvoručnu abecedu znakovnog jezika te su se uz pomoć te abecede predstavili na francuskom jeziku. U prilogu možete vidjeti sliku gdje učenici pokazuju pozdrav na francuskom „Bonjour“.
Učenici 6.a, b i c razreda, rješavajući nekoliko Kahoot kvizova proširili su svoje znanje o europskim državama i jezicima. Učenici 7.b, d i e razreda istraživali su koje strane jezike govore svjetski poznate ličnosti. Ističe se Audrey Hepburn, filmska i kazališna glumica, koja je govorila šest jezika: engleski, nizozemski, flamanski, španjolski, francuski i talijanski jezik.
I nastavu njemačkog jezika tjedan dana obilježile su aktivnosti vezane uz Europski dan jezika. Učenici 5. razreda dobili su svaki jednu naljepnicu s natpisom na nekom stranom jeziku te im je zadatak bio istražiti o kojem se jeziku radi, u kojoj zemlji se taj jezik govori te koja je boja zastave dotične zemlje. Nakon toga učenici su pisali rečenicu „Pričaj sa mnom“ na jednom od spomenutih jezika. Učenici 6. razreda dobili su listiće s likovima iz različitih zemalja. Zadatak je bio da svom liku daju tradicionalno ime zemlje iz koje dolazi te da napišu podatke odakle dolazi, koji jezik govori, kakvu odjeću nosi te koje su znamenitosti ili specifičnosti njegove zemlje. Učenici 7. razreda rješavali su kviz o poznavanju jezika te igrali igre u digitalnim alatima.
Učenici 8. razreda surađivali su s učenicima iz osam zemalja: Slovenija, Bosna, Rumunjska, Poljska, Litva, Makedonija, Slovačka te Azerbajdžan. Izrađivali su prezentaciju, predstavili se i istaknuli zanimljivosti o Hrvatskoj te na kraju Kahoot – kvizom provjerili znanje o Hrvatskoj. Također su i oni pratili prezentacije koje su učenici drugih zemljama izradili za njih te su rješavali njihove kvizove.
Višejezičnost je upravo ono na čemu Hrvatska mora poraditi, osobito u učenju stranih jezika u osnovnoj školi. Cilj je da svaka osoba poznaje bar dva službena jezika Europske unije (uz engleski barem još jedan drugi). Učiteljice i učenici naše škole pokazali su da intenzivno rade na postizanju tog cilja. Učiteljice jezika
|
Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica |