2023-04-24 18:23:23

Digni glas za vode spas!

Uoči Dana planeta Zemlja, u  našoj školi, održan je projektni dan na temu Voda. Bez vode nema života. Ona je važna svim živim bićima. Važno je osvijestiti sve o njenoj važnosti. 

U razredima, holu škole i u prirodi održane su mnoge aktivnosti.

Učenici 1.a i 1.d razreda na satu hrvatskog jezika, kroz interpretaciju igrokaza Telefon u potoku, Jasne Popović Poje, učili su o odgovornosti ljudi prema vodama u prirodi i važnosti zaštite voda. Na satu tjelesne i zdravstvene kulture izvodili su prirodne načine gibanja na poligonu simulirajući preskakanje "potoka", hodanje preko "mosta", skakanje po "lokvicama" i "plivanje". Projektni su dan završili izradom plakata na satu likovne kulture, kojim su prikazali svoje poruke za zaštitu voda.       

Učenici 1.c razreda imali su interpretaciju pjesme Voda, Miroslav Kovačević. Nakon toga su u stvaralačkom radu pisali što je voda. Iz likovnog su flomasterima prikazali naš planet Zemlju.

Učenici 1.b uoči Dana planeta Zemlje čitali su pjesmu o  važnosti brige za naš planet Zemlju, prisjetili se što sve može biti voda,  kome je voda potrebna za život  i pisali poruke o važnosti čuvanja voda.

Družili su se u holu škole s učenicima 3.d razreda koji su im pokazali  i pričali o vodama zavičaja i čitali slikovnicu o životu ptica uz rijeku Dravu.

 Na satu likovne kulture  učenici 1.b  slikali su vodu, kolažom oblikovali  biljni i životinjski svijet u vodi i u kapljicu vode upisali svoje poruke o vodi.

Uz pjesmu Teče, teče bistra voda završio je zanimljiv projektni dan.

 

                           

                     

Paralelka 2. razreda  petak je provela na terenskoj nastavi – Vode zavičaja.

Učenici su istraživali vode tekućice (potok Gliboki) i vode stajaćice (bara i ribnjak u Torčecu, jezero Šoderica).

Na Šoderici su šetali poučnom stazom, pročitali i upoznali se sa svim zanimljivostima vezanim uz biljni i životinjski svijet u jezeru i oko jezera.

 

                 

 Dr.sc. Damir Ruk, dipl. ing. biol., rukovoditelj Sektora centralni laboratorij i zahvaćanje vode iz Koprivničkih voda u petak, 21. travnja, posjetio je učenike Osnovne škole Braća Radić,  gdje se održavao projektni dan. Učenici su tijekom cijelog dana slušali predavanja, održavali radionice i educirali se u raznim temama, a od Koprivničkih voda saznali su brojne zanimljivosti te što se sve događa s vodom prije i nakon što se nađe u vodoopskrbnom sustavu. Damir Ruk objasnio im je i kako funkcionira vodoopskrba u Koprivnici te kakve sve analize voda prolazi te što nam govore dobiveni podaci.

                             

Učenici 3.a razreda su se uključili u projektni dan povodom Dana planete Zemlja vezan uz zaštitu vode, koje na našoj planeti ima sve manje. Učenici su povodom toga pisali sastavak s temom Put kapljice vode, kojim su dočarali ljepotu voda Lijepe naše, ali izrazili i tugu koju osjećaju spoznajom da je čovjek taj koji sam uništava svoje vodeno blago. Vode nam postaju sve više mutne, pa su učenici u svojim sastavcima pisali svoje poruke ljudima sa željom da što više paze na okoliš i čistoću vode. Svoje su kapljice vode ilustrirali crtežima života uz vode i u vodi.

                                     

Učenici 3.b razreda čitali su tekst o vodi, izradili slikovnicu i slikali vodu u rijeci ili jezeru. Naučili su da je voda dragocjeno bogatstvo te da ju trebamo štedjeti i čuvati od onečišćenja.

                    

 Učenici 3.c razreda  imali su zadatak pronaći u gradskoj i školskoj knjižnici slikovnice kojima je tema voda. Za zajedničko čitanje odabrali su slikovnicu M. Milčec i D. Kukić; Zatvori vodu! Čitanjem ove edukativne slikovnice o očuvanju okoliša učenici su saznali neke osnovne činjenice o vodi. U završnoj aktivnosti, u uređenom čitateljskom kutiću, u školskom holu, učenici su izložili slikovnice te pozivali i poticali učenike ostalih razrednih odjela da se priključe aktivnosti čitanja slikovnica o vodi.

 

                                                           

Učenici 3.d razreda ugostili su inženjerku hortikulture Nataša Njegovec koja je s mališanima uređivala cvjetne kutke oko velikih spremnika za vodu koje je škola postavila kako bi u njima sakupljala kišnicu. Na gredicama su djeca uz pomoć učiteljice Ines Turk sadila trajnice koje će više godina krasiti okoliš škole, a kišnicu sakupljenu u spremnicima već kod sadnje su mališani iskoristili za zalijevanje novog cvijeća. Na ovakvim primjerima djeca uče kako štedjeti vodu te kako i kiša može biti korisna, posebno u vrijeme suše kada je biljkama nužno zalijevanje.

Na zelenoj površini kod gradskih bazena Cerine u susret 65. rođendanu Komunalca i Danu planeta Zemlje danas je usijana cvjetna livada. U sjetvi poljskog cvijeća na postojećoj livadnoj površini sudjelovali su učenici EKO grupe iz 3.d razreda. Učenici su zajedno s djelatnicima Komunalca i Mirkom Kompostirkom posijali novo sjeme kako bi se na livadi povećao broj biljnih vrsta i kako bi se privukli korisni kukci kojima će ovaj prostor postati pravi dom.

                                                      

Usred cvjetne livade nalazi se logo Bazena Cerine, već prepoznatljiva ribica koja je kreirana košnjom, a služit će kao mjesto gdje će brojne generacije moći provoditi edukativne radionice. Prostor će se redovito održavati košnjom u obliku ribice, dok će djeca u tom prostoru pratiti živi svijet biljaka i životinja, učiti o bioraznolikosti i povezati se s prirodom.

  

                                                                

Učenici 4.b razreda posjetili su potok Koprivnicu. Tamo su recitirali pjesme o vodi, a nakon povratka u učionicu su izrađivali plakat na temu zaštite vode.

                                                                

Manifestacija "Proljeće u Koprivnici" započelo je sadnjom Urbane šume autohtonih stabala na trgu Zlate Bartl, 21.ožujka 2023. a u toj aktivnosti sudjelovala je i eko skupina 4.d iz OŠ Braće Radić s učiteljicom Renatom Blažinec. U razredu su svirali pomoću vode.                                                 

               

Matematičari 5. razreda radili su projekt o vodi u matematici.  

                          

5.d razred, posjetili su potok Koprivnicu, uočili lijevu i desnu stranu obale, proučavali zagađenost obale... i naravno, orijentirali se uz pomoć TK i kompasa.

              

                          

6. razred je govorio o nastanku i širenju Rimskog Carstva te koja je uloga rijeka u povijesti.

                                           

Učenici 7.-ih razreda ispitivali su površinsku napetost i gustoću vode.

Pokuse su izvodili u skupinama. Svaka skupina dobila je pribor i materijal za izvođenje pokusa, ali su učenici sami trebali zaključiti kako će pomoću toga što su dobili ispitati površinsku napetost vode. U tome su bili vrlo uspješni.

Svoje spoznaje povezali su s biologijom pa su se prisjetili da su već učili kako površinska napetost pomaže određenim životinjama kao što je npr. vodena kopnica ili gazivoda da se lakše kreće po vodi.

Isto tako vezano uz gustoću vode prisjetili su se da je anomalija vode važna pojava na Zemlji jer se zbog nje životinje koje žive u slatkoj vodi preko zime ne smrznu.

Činjenica da topla voda ima manju gustoću također je važna za život na Zemlji jer se topla voda izdiže iznad hladne u oceanima pa tako morske struje utječu na klimu u velikim geografskim područjima. Ponekad, pak, kad se susretnu topla i hladna voda (i zračne mase), to nije dobro za biljni i životinjski svijet jer je rezultat oluja ili čak uragan.

 

                                      

 

Knjižničarka je pripremila knjige s tematikom vode.

                   

                      

Učenici  Područne škole Starigrad napravili su radio igru, svirali s vodom, slikali vodu .

            

 

I na kraju poruka svima –  „Digni i ti svoj glas za vode spas!“

Više o svemu pogledajte na slijedećim poveznicama:

Projektni dan

Projektni dan Voda.mp4 (sharepoint.com)


Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica