2017-10-01 17:20:53

Učenik učio učenike kako učiti

Može li se naučiti učiti? Na početku svake nove školske godine brojni si učenici postavljaju upravo to pitanje. Slušajući upute i savjete svojih nastavnika i roditelja, mnogi odmah kreću s učenjem, pisanjem domaćih zadaća, javljanjem i redovitim ispunjavanjem svojih školskih obveza dok drugima treba malo više vremena i dobar poticaj.

Istraživanja pokazuju da na učenike jako velik utjecaj imaju njihovi vršnjaci pa smo ovu školsku godinu započeli predavanjem i radionicom o učenju koju za učenike nije pripremio njihov razrednik ili nastavnik već upravo jedan od njih – učenik Josip Mikulić iz 7.a razreda. Josip je jedan od najistaknutijih učenika svoje generacije koji s učenjem nema gotovo nikakvih problema. Među najboljima je iz svih nastavnih predmeta, redovito ispuni i više od zadanog, a svi su mu pisani, usmeni i praktični radovi uvijek dovedeni do savršenstva. On je tijekom svog školovanja metodom pokušaja i pogrešaka pronašao plan učenja koji mu omogućuje da s lakoćom upija sve informacije i samostalno istražuje, a da mu opet ostane dovoljno slobodnoga vremena.

Uočio je kako njegovi brojni vršnjaci obično uče dan uoči ispitivanja te tako stječu znanja koja su jako manjkava i vode veoma brzom zaboravljanju bez ikakve praktične primjene. Upravo je iz tog razloga odlučio za njih pripremiti predavanje i radionicu. Na početku predavanja učenici su sudjelovali u kratkom kvizu kako bi utvrdili koji su tip učenika. Nakon toga su vadili kartice s pojmovima vezanima uz učenje  i razvrstavali ih ovisno o tome utječu li pozitivno ili negativno na proces učenja, a sam im je Josip pobliže objasnio njihovo dobro ili loše djelovanje. Poslije toga je slijedilo predavanje i prezentacija kroz koje su učenici saznali što je važno za dobro učenje, koliko i kako moramo učiti, kako se samostalno ispitati prije ispitivanja, kako pobijediti tremu, kako biti uspješni i ispuniti svoje potencijale. Izlaganje je završeno brojnim pitanjima zainteresiranih učenika na koja je Josip spremno odgovarao primjerima iz vlastitog iskustva.

Zasad je predavanje održao u svom 7.a i 5.e te je u oba razreda njegovo izlaganje popraćeno oduševljenim pljeskom i brojnim pohvalama. Vjerujemo da će ovaj tip izlaganja imati pozitivan učinak na učenike koji su mu prisustvovali jer savjeti dolaze od nekog tko je i godinama i stavovima i iskustvom blizak njima samima. Nadamo se da će Josipova inicijativa potaknuti i druge učenike da pokažu nešto u čemu su dobri svojim vršnjacima. Izuzetna je čast imati učenika poput Josipa koji će nas, nadamo se, i u budućnosti oduševljavati svojim radom i uspjesima.

                                                                                   Ines Vađunec


Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica