« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
UČENIČKE GRUPE PODRŠKE – VRŠNJACI POMAGAČI
Naša škola uključena je u projekt „Stop nasilju među djecom“, a jedna od aktivnosti je formiranje vršnjačkih grupa podrške koje promoviraju suradnju i brižnost, međusobno uvažavanje i prijateljstvo.
Na školi imamo 4 grupe pomagača - za pete, šeste, sedme i osme razrede.
U petom razredu iz svakog razrednog odjela bira se nekoliko učenika koji imaju sklonosti prema pomaganju. Oni prolaze obuku za pomagače. Sudjeluju u 7 radionica s ciljem da osvijeste svoje snage i sposobnosti, unaprijede socijalne vještine, vježbaju suradničke odnose kako bi mogli pomagati drugim učenicima u razredu i školi.
Nakon edukacije dobivaju diplomu prijatelja pomagača te dalje pomažu u svojem razredu, uz pomoć svojih voditelja.
U šestom razredu nastavljaju s usvajanjem novih pomagačkih vještina, odgovaraju na pitanja iz sandučića povjerenja i zajedno s voditeljima osmišljavaju kako rješiti pojedine probleme na koje nailaze.
Pomagači sedmaši uče medijaciju, kako posredovati kod svađa i pomiriti zaraćene strane. U svim petim razredinim odjelima održe radionicu na kojoj prezentiraju rad pomagača. Tako sudjeluju u motiviranju i odabiru novih pomagača za pete razrede.
Pomagači osmaši uče još složenije vještine vezane uz rješavanje sukoba, odgovaraju na pitanja iz sandučića, povremeno sudjeluju u obućavanju mlađih pomagača.
Svaka grupa ima 2 stalna voditelja, učitelje i stručne suradnike.
Cilj projekta
Cilj aktivnosti je razvijanje specifičnih vještina i sposobnosti za pomaganje vršnjacima kojima je pomoć potrebna. Od učenika se očekuje da nakon osnovne edukacije, uz stručno vodstvo odraslih u školi, budu aktivni u provođenju projekta te promotori ideja pomaganja i suradnje. Oni su prijatelji, pomagači, zaštitnici, savjetodavci.
Specifični ciljevi:
a) upoznati sebe i druge
b) razviti socijalne vještine
c) razviti socijalnu odgovornost
Rezultati radionica
Očekuju se promjene ponašanja učenika koji su sudjelovali u radionicama kao i porast njihovog utjecaja na druge, unapređenje komunikacijskih i socijalnih vještina, osvješćivanje važnosti vršnjačke podrške, razvijanje tolerancije za različitosti, uvažavanje vlastitih i tuđih osjećaja i potreba, povećnje socijalne osjetljivosti, prepoznavanje nasilja i reagiranje na nasilje.
Nakon početne edukacije, voditelji dogovaraju s djecom konkretne zadatke koje će grupa imati. Oni uz stalnu pomoć voditelja mogu: