Od 10. – 14. veljače u našoj školi obilježio se TJEDAN SIGURNIJEG INTERNETA. Na nastavi informatike kroz različite aktivnosti objasnili smo koliko je važno čuvati se u virtualnom svijetu. Poznat nam je podatak da više od 95% djece u Hrvatskoj ima pristup internetu, i to uglavnom putem mobilnih uređaja, a svako treće dijete izloženo je neprimjerenom sadržaju i zlostavljanju putem interneta.
Vrlo je važno čuvati osobne podatke i ne dijelit ih ni sa kime. Pozivamo sve učenike i njihove roditelje da odgovorno i savjesno pristupaju korištenju Interneta, brinu jedni o drugima i u virtualnom svijetu, te da poštuju svoju i tuđu privatnost.
Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Uloga modernih alata u sigurnosti djece“.
U našoj školi svaki razred je imao osmišljenu radionicu koju su odrađivali na nastavi informatike. Razredi 1.b i 1.c izrađivao je robote. Svaki robot morao je biti osmišljen kako bi pružao sigurnost na internetu. Svi drugi razredi imali su radionicu pod nazivom Cool je biti super. Zajedno s učiteljicom Katarinom su razgovarali o važnosti lijepog ponašanja u stvarnom, ali i virtualnom svijetu. Učenici trećih razreda su imali su radionicu pod nazivom Kako riječ mijenja sliku. Zajedno s učiteljicama Nikolinom i Valentinom istraživali su važnosti riječi te koliko one mogu mijenjati značenje slike. Pošto su učenici četvrtih razreda imali temu opasnosti na internetu, učenici su izrađivali plakat o tome koliko može biti opasno komunicirati na internetu s nekim koga ne poznajemo.


Viši razred imali su niz aktivnosti kojima smo obilježili Dan sigurnijeg interneta.
U Potrazi za boljim i sigurnijim internetom učenici su prolazili kroz pitanja u obliku kviza s dvadesetak pitanja od kojih su neka ključna i na njima se ne može proći dalje dok se ne odgovori točno. Neka pitanja tražila su posjećivanje drugih stranica na internetu i pronalaženje odgovarajućih informacija.
U Kalkulatoru privatnosti učenici su provjeravali potencijalni rizik za vlastitu privatnost kod odavanja osobnih podataka uslugama, a upoznali su se i s problematikom prevara na Internetu odgovarajući na pitanja kroz formu kviza.
Igrajući zabavnu igru Interland učenici su učili o sigurnosti na internetu prolazeći kroz četiri izazova:
- Kraljvestvo dobrote (Cool je biti dobar)
- Rijeka Java (Pazi se prevaranata)
- Pažljiva planina (Dijeli pažljivo)
- Toranj s blagom (Čuvaj svoje tajne)
Učenici su također istraživali internet o određenim temama i na temelju pronađenih informacija izrađivali plakate i prezentacije (Sigurnost u videoigricama, Sigurnost na društvenim mrežama, Elektroničko nasilje (Cyberbullying)).
Nastalo je mnoštvo kreativnih i poučnih materijala.
Na sljedećoj poveznici možete pogledati ostale radove učenika: https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1W0Xy-1Usvddfk1tTRFopfiLEiTDsALwz