Liječenje u prošlosti

Datum objave: 14. ožujka 2025.

Učenici od 5. do 8. razreda uključeni u  grupu podrške darovitim učenicima „Škola za 5 plus“ ove  školske godine bave se istraživanjem povezanosti  prošlosti,  sadašnjosti i budućnost.  Na nekoliko posljednjih radionica učili su koje ljekovite biljke i  u kojem obliku su korištene prilikom liječenja u prošlosti.

slika 1.1. Izrada tinktura

Ljekoviti pripravci  najčešće su  bili  u obliku  krema, tinktura i  čajeva.  Učenici  su  prema starim receptima izradili  kremu za ruke i balzam za usne.

Održana je i degustacija različitih vrsta čajeva od biljaka kojih ima u našem kraju, a koje mogu pomoći kod nekih zdravstvenih problema. Učenici su  procjenjivali čajeve od bazge, mente, šipka, hibiskusa, majčine dušice, kadulje, kamilice, kadulje, sljeza i koprive. Ocjenjivali su ih po nekoliko dimenzija kao što su  miris, boja,  složenost i dugostrajnost okusa te ugodu prilikom konzumacije.

slika 1.2. Predavanje o ljekovitom bilju

 Podatke su statistički obradili i utvrdili da se većini najviše sviđa okus mente, bazge i kamilice.

Zahvaljujemo  „Pampa-tea“ obrtu za proizvodnju, preradu i istraživanje ljekovitog bilja i čajeva koji su nam donirali čajeve, a naše kreme možete nabaviti u  školskoj zadruzi „Vretence“.

slika 1.3. radionica o ljekovitom bilju
slika 1.4. Kuhanje ljekovitih čajeva

Pročitajte još

Županijsko natjecanje iz informatike u Đurđevcu

Županijsko natjecanje iz informatike u Đurđevcu

Učenici naše škole sudjelovali su na županijskom natjecanju iz informatike, koje se održalo u Đurđevcu. Natjecanje je okupilo talentirane učenike iz cijele županije, a naši predstavnici ostvarili su zapažene rezultate. U kategoriji Digitalne kompetencije školu su...

Kaštelanske štorije

Kaštelanske štorije

Gradska knjižnica Kaštela raspisala je Literarno-likovni natječaj na temu Kaštela. Cilj natječaja bio je potaknuti autore da istraže kaštelansku povijesnu baštinu. U natječaju su sudjelovali učenici iz cijele Republike Hrvatske. Velik uspjeh na natječaju postigli su...

Skip to content