Povodom Europskog tjedna programiranja, učenici od 5. do 8. razreda naše škole sudjelovali su u nizu zanimljivih i edukativnih aktivnosti koje su ih uvele u svijet digitalne kreativnosti i programiranja.
Crtanje s pomoću umjetne inteligencije
Učenici su istraživali alat Autodraw, koji koristi umjetnu inteligenciju za prepoznavanje skica i pretvaranje u profesionalne crteže. Nakon što su otvorili alat i kliknuli na Start Drawing, učenici su skicirali oblike po želji, a algoritam im je u stvarnom vremenu nudio prijedloge za poboljšanje crteža. Koristeći različite oblike, boje i pozadine, učenici su izrađivali vlastite digitalne radove.
Crtanje pikselima
U drugoj aktivnosti učenici su se upoznali s konceptom Pixel Art – bojanjem kvadratića označenih brojevima otkrivali su skrivene slike. Svaki broj predstavlja određenu boju, a učenici su klikom na boju pažljivo ispunjavali kvadratiće. Imali su priliku isprobati dvije web stranice: Pixel Art i Coloring Only, te odabrati onu koja im se više svidjela.
Programiranje kroz igru
Učenici su učili programirati na zabavan način kroz interaktivne igrice koje ne zahtijevaju registraciju. Isprobali su:
- Blockly Games: Maze (Labirint), Turtle (Kornjača), Movie (Film)
- Compute It
- Little Dot Adventure
- Run Marco
Ove igre potiču logičko razmišljanje, rješavanje problema i kreativnost, a učenici su ih s velikim interesom istraživali i usavršavali svoje vještine programiranja.
Ove aktivnosti pokazale su kako se programiranje može učiti na zabavan, kreativan i pristupačan način. Učenici su bili motivirani, znatiželjni i spremni na istraživanje novih digitalnih alata, a njihovi radovi i napredak svjedoče o uspjehu ovog tjedna.



