Svjetski dan čitanja naglas obilježava se svake godine prve srijede u veljači od 2010. godine kao promocija čitanja i doprinos pismenosti općenito. Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik i utječe na budući uspješan razvoj djeteta i njegov uspjeh u stjecanju znanja i vještina.

Ove smo školske godine taj dan obilježili suradnjom sa školom Antun Nemčić Gostovinski i učiteljicom Suzanom Hergotić. Učenice 6.b razreda Nela, Mara, Gabriela, Maura i Lana s učiteljicom hrvatskog jezika Ivanom Pintarić pripremile su niz aktivnosti za čitanje i nakon čitanja slikovnice Vuk koji je ovladao svojim osjećajima. Slikovnica govori o Vuku koji je bio previše osjećajan, a prijatelji su mu na razne načine pokušali pomoći da se nauči smiriti i ovladati svojim osjećajima.
Na sam Svjetski dan čitanja naglas, 5. veljače 2025. godine posjetili smo učenike 2.a razreda Osnovne škole Antun Nemčić Gostovinski. Nakon upoznavanja i pripreme za čitanje, Maura i Gabriela učenicima su pročitale slikovnicu. Učenici su sa zanimanjem pratili čitanje, a nakon toga pokazali su da su pozorno slušali i zapamtili jako puno detalja u priči. Izvrsno su odgovarali na pitanja o osjećajima i kako se možemo nositi s osjećajima. U grupe smo se podijelili zanimljivom igrom izvlačenja motivirajućih poruka o tome kako se nositi s pojedinim osjećajima. Svaka je grupa imala određenu aktivnost u kojima su im pomagale učenice, a nakon završetka određene aktivnosti, učenici su zamijenili grupe kako bi na kraju sata svi učenici odradili sve aktivnosti. Prva grupa rješavala je nastavni listić razumijevanja teksta koji su slušali, druga grupa je pomoću kocke pokušala glumiti zadane osjećaje, a prisjetili su se i kada su se oni osjećali sretno, tužno, iznenađeno, uplašeno ili ljuto! Treća je grupa igrala igru memorije s prikazom glavnog lika u različitim osjećajima, a četvrta je grupa izrađivala svoje straničnike s odabranim izrazom lica što im ubuduće može poslužiti i kao lutkica u dramatizaciji različitih priča i likova.

Učenici 2.a razreda s veseljem su izvršavali svaki zadatak, pažljivo slušali upute i rado se uključivali u tijek radionica i nastavnog sata. A učenice su se izvrsno snašle u svojim novim „učiteljskim“ ulogama te su dobile pohvale i od učiteljice Suzane. Dva školska sata proletjela su nam u igri, ali i mudrim razgovorima kako ovladati svojim osjećajima te smo na kraju svi zaključili da ćemo se svakako družiti u još ponekom projektu! Veselimo se budućim suradnjama i novim ulogama koje nas čekaju!


Mi smo naučili, a upamtite i vi – kako god se danas osjećali, sjetite ste da ste upravo vi i danas nekome razlog za osmijeh!
Ostale fotografije možete vidjeti na sljedećoj poveznici: https://sway.cloud.microsoft/qFgRZIBEdZWajymf?ref=Link