Učenici 8.b i 8.e razreda posjetili Jasenovac i Ušticu

Datum objave: 17. travnja 2025.

U utorak, 15. travnja 2025., organizirana je terenska nastava učenika 8.b i 8.e te polaznika Dramske skupine iz 8.c razreda u Jasenovac i Ušticu. Terensku je nastavu organizirala učiteljica hrvatskoga jezika Ines Vađunec, a u pratnji učenicima išle su Ivana Pintarić, Marijana Lokotar i Anica Vučeta.

slika 1.1. Razred 8.b. i 8.e na terenskoj nastavi

Svrha posjeta bila je promicanje osnovnih građanskih kompetencija, osuđivanje zločina te svih oblika mržnje i diskriminacije. Posebni naglasak stavljen je na zločine u Drugom svjetskom ratu, posebno na stradanja židovskog, srpskog i romskog naroda.

Istraživačkim radom (sudjelovanjem u radionicama) učenici su proniknuli u jedno od najmračnijih razdoblja u 20. stoljeću. U Jasenovcu su imali prilike spoznati kako je Holokaust bio gubitak i za civilizaciju kao cjelinu i za države koje su bile direktno uključene u progone manjina i neistomišljenika.

slika 1.2. Ispred memorijalnog centra u Jasenovcu

Učenike je memorijalnim prostorom vodio kustos Memorijalnog područja Jasenovac. Obilazak vanjskih prostora trajao je oko sat vremena s povremenim zaustavljanjima kako bi se učenicima postepeno otkrivao način funkcioniranja cijelog sustava logora. Logorski kompleks Jasenovac  sastojao se od 5 logora: Bročice, Krapje, Ciglana, Kožara i Stara Gradiška. Naglašen je dobar strateški položaj Jasenovca kao ključan za odabir mjesta logora.

Prostorom dominira (rekonstrukcija) kompozicije vlaka kojim su stizali logoraši, humci koji označavaju položaj nekadašnjih građevina, nekoliko umjetnih jezera (ostaci ciglane) te golemi Cvijet.

Spomenik Cvijet Bogdana Bogdanovića iz 1966. bila je posljednja stanica našeg razgleda vanjskog prostora. Simbolika cvijeta je dvojaka – on svjedoči da je život neuništiv i da je jači od smrti, a okrenut je prema svjetlosti i suncu – odnosno prema životu i slobodi. Muzejski je prostor prvi put otvoren 1968. godine, a preuređen je s novim postavom 2006. godine.

slika 1.3. Spomenik Cvijet

Iznimno su kvalitetne radionice koje se odvijaju u edukacijskom dijelu kompleksa. Učenici su bili podijeljeni u sedam skupina te su upućeni na samostalno istraživanje Memorijalnog muzeja.  Skupine su istraživale teme: Nezavisna Država Hrvatska, Rasni zakoni, Zatočenici, Svakodnevni život u logoru, Svjedočanstva preživjelih zatočenika logora, Dehumanizacija i Otpor. Surađujući te pronalazeći informacije u mračnim labirintima muzejskog prostora, naši su učenici pokazali koliko su uspješni u timskom radu. Naposlijetku, svaka je skupina prezentirala rezultate svog istraživanja te su svi nagrađeni velikim pljeskom.

slika 1.4. Radionice u memorijalnom centru

Slijedio je posjet Romskom memorijalnom centru u Uštici koji je izgrađen u svrhu trajnog obilježavanja najvećeg zločina nad romskim narodom, genocida počinjenog od strane nacističkog i ustaškog režima tijekom Drugog svjetskog rata kad je ubijeno između 250 000 i 500 000 Roma. Učenici su razgledali muzejski postav, obišli groblje gdje su odali počast žrtvama minutom šutnje te čuli priču o jedinoj Romkinji koja je dobila status pravednice među narodima, a to je Hajrija Mihaljić. Zadnji dio terenske nastave bio je posjet Hrvatskoj Kostajnici gdje je organizirana okrijepa i odmor.

Najveća vrijednost terenske nastave u Jasenovcu i Uštici  je susret učenika s izvornom stvarnošću. Ondje učenici primjenjuju naučeno, razvijaju sposobnosti kritičkog mišljenja, samostalno stječu nova znanja i sistematiziraju ona već usvojena te ujedno stvaraju uzročno-posljedične veze među sadržajima. Učenici su pokazali zrelost te su aktivno sudjelovali u svim planiranim aktivnostima. Nadamo se kako će u budućnosti svi osmaši obići ova mjesta stradanja.

Više fotografija o tome kako nam je bilo na terenskoj nastavi možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1hFaW63jh6o9qCRhw0i2ilsXQJlm5Wisi

Pročitajte još

Učenici 2.c i 2.d razreda na terenskoj nastavi “Na Malenom brijegu”

Učenici 2.c i 2.d razreda na terenskoj nastavi “Na Malenom brijegu”

Dana 11. lipnja 2025., učenici 2.c i 2.d razreda naše škole, u pratnji učiteljica Ljiljane Pavleković, Renate Blažinec i Katarine Zorko Zadravec, sudjelovali su u izvanučioničkoj nastavi na seoskom imanju „Na Malenom brijegu“ u Ribnjački, na obroncima Bilogore. Slika...

„U ritmu ljeta“

„U ritmu ljeta“

Recitatori 3.d razreda veselim su recitacijama obilježili dolazak ljeta i dugoočekivanih školskih praznika. U subotu, 14. lipnja 2025., na koprivničkom Zrinskom trgu Mažoretkinje grada Koprivnice izvele su ljetnu reviju pod nazivom “U ritmu ljeta”, a kao njihovi...

Hrvatska u srcu

Hrvatska u srcu

Patrik Premec, učenik 4. a, dobio je pisanu pohvalu za inovativnost i kreativnost u likovnom izražavanju u 2. državnom likovnom natječaju Hrvatska u srcu. Slika 1.1 Učenik 4.a razreda Patrik Premec Tema natječaja bila je Znamenita osoba moga kraja. Organizator...

Skip to content