« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svjetski dan animiranog filma slavi se 28. listopada, a ustanovljen je 2002. godine u spomen na dan kada je 1892. Emile Reynaud u Parizu organizirao prvu projekciju animiranog filma na celuloidnoj vrpci. Obilježava se različitim filmskim manifestacijama u pedesetak zemalja na svim kontinentima.
U obilježavanje ovog važnog datuma uključili su se i osmi razredi naše škole i to dan ranije, 27. listopada 2016., u sklopu integriranoga dana. Ovaj veseli dan počeo je od prvog sata jutarnje smjene kad je još uspavane osmaše razbudilo veoma inspirativno i zanimljivo predavanje voditeljice Škole animiranog filma iz Čakovca, gospođe Jasminke Bijelić Ljubić. Svoje je izlaganje naša gošća iz Čakovca započela prikazivanjem animiranog filma „Naivni crtić“ koji su izradili naši šestaši na ovogodišnjoj dvodnevnoj radionici animiranog filma u Hlebinama. Gospođa Bijelić Ljubić govorila je o povijesti animiranog filma, razvoju animacije u Hrvatskoj, školama animiranog filma, aktivnostima svoje škole, prikazala je nekoliko filmova koje su izradili polaznici njenih radionica te istaknula koliko je to dugotrajan posao. Učenici su imali priliku vidjeti što sve treba za opremanje jedne škole animiranog filma te koja sve znanja stekne polaznik radionice. Nakon izlaganja popraćenog PowerPoint prezentacijom uslijedila je radionica za dobrovoljce iz publike. Učenici su vidjeli kako animirati nacrtani lik, lutku, lik izrađen od kartona, kako izgleda folija na kojoj su se nekoć izrađivali crteži, pokušali su animirati sol, a na kraju je naša gošća snimila same učenike i animirala ih postupkom pikselizacije.
Poslije predavanja i radionice gospođe Bijelić Ljubić učenici su se podijelili po nastavnim predmetima – u integrirani dan uključili su se hrvatski jezik, francuski jezik, njemački jezik, povijest, likovna kultura i matematika. Uslijedile su radionice za učenike na tim predmetima koje su trajale oko sat i pol. Nakon njih učenici su se opet okupili u holu škole kako bi prezentirali radove svojih skupina. Na hrvatskom se jeziku bavilo Zagrebačkom školom crtanog filma, gledali su se animirani filmovi te škole nakon čega je jedna grupa izradila društvene igre o animiranom filmu, a druga predložak za svoj vlastiti animirani film temeljen na obilježjima Zagrebačke škole. Na francuskom jeziku učenici su gledali animirani film na francuskom i upoznali se s počecima obilježavanja Svjetskog dana animacije. Na njemačkom jeziku pokušala se animirati priča „Tri razbojnika“ te su se izradili prigodni plakati. Na matematici su se izrađivali thaumatropi, preteče današnjih animiranih filmova, a na povijesti plakat o povijesti i razvoju animiranog filma u Hrvatskoj i svijetu. Na likovnoj kulturi učenici su ukrašavali platnene vrećice likovima iz poznatih hrvatskih crtića – „Baltazara“, „Letećih medvjedića“, „Surogata“… Vrećice izuzetno talentiranih osmaša prodavat će se u holu škole, a prihod od prodaje namijenjen je kupnji animiranih filmova za školsku knjižnicu.
Nakon predstavljanja radova uslijedilo je natjecanje u kvizu „Koliko poznajem animirani film“. Svaki razred izabrao je po dvoje predstavnika koji su pokazali zavidno poznavanje animiranog filma. U vrlo tijesnoj borbi pobijedio je 8.a razred te su za nagradu dobili pohvalnicu i slatki poklon.
Pobjednička ekipa 8.a razreda
Ines Vađunec