« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ŠKOLA ZA 5 PLUS – program za darovite učenike
Školske godine 2010./2011. započeli smo potragu za učenicima naše škole koji imaju dar za učenje - mogu brzo i lako naučiti gradivo iz pojedinih predmeta, razvijaju se brže od vršnjaka, žele istraživati, maštoviti su i kreativni. Sada skupina petplusaša broji 60 učenika trećih, četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih razreda.
Petplusaši sudjeluju u radionicama na kojima uče socijalne vještine, uče o sebi, rade na zajedničkim projektima u kojima istražuju neko područje s različitih strana. Povremeno odlaze izvan škole i uče o nekom području tako da rade na istraživačkim i umjetničkim zadacima. Ponekad im u goste dolaze poznati stručnjaci od kojih mogu saznati različite zanimljive stvari.
ŠTO JE DAROVITOST?
Daroviti ljudi imaju sklop osobina koje im omogućavaju da dođu do novih spoznaja, izuma ili stvore originalna umjetnička djela. Oni su zbog visokih sposobnosti jako dobri u onome čime se bave, a zbog iznimnih kreativnih sposobnosti misle i rade drugačije od ostalih, vide podatke na novi, originalan način. Tako stvaraju nešto novo i razvijaju područje kojim se bave. Tome doprinose i neke njihove karakterne osobine – upornost, tvrdoglavost, žar za učenjem.
O PROGRAMU
Programom nastojimo darovitim učenicima osigurati poticajnu okolinu za razvoj njihovih potencijala. U 3. razredima provodi se identifikacija potencijalno darovitih učenika na temelju psihologijskog testiranja, procjena učiteljica, vršnjaka i roditelja. U okviru redovne nastave učitelji imaju prilike prilagoditi nastavni proces osobitostima ovih učenika, a dodatnu poptporu dobivaju sudjelovanjem u tematskim radionicama vezanim uz pojedina područja njihovog interesa. Osim logičkog potiče se razvoj kreativnog mišljenja te razvoj socijalizacije. Radionice se održavaju 2 puta mjesečno u trajanju od 2 školska sata. Osim za djecu, povremeno se održavaju radionice za roditelje i učitelje s ciljem proširivanja znanja o osobinama darovite djece i specifičnostima rada s njima.
ZANIMLJIVO
Jedan od prvih zagovornika brige o darovitoj djeci bio je grčki filozof Platon koji je osnovao prvo sveučilište 380. g. prije Krista. Za razliku od ostalih škola tog vremena, njegova škola bila je besplatna i pohađali su je daroviti dječaci i djevojčice.
Kinezi su još u 7. stoljeću tražili darovitu djecu među svim slojevima društva. Slali su ih na kraljevski dvor gdje su razvijali njihove talente. Vjerovali su da se sposobnosti najdarovitije djece mogu razvijati samo u posebnim uvjetima i posebnim načinima podučavanja.
Darovitost je bila prepoznata i cijenjena već u davnoj prošlosti, iako o darovitim pojedincima nije uvijek vođena adekvatna društvena briga.
Vodi li naše društvo brigu o svojim darovitim pojedincima?