preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Tražilica
Školsko zvono

Lijina gajbica

Kalendar
« Kolovoz 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Jelovnik

Priloženi dokumenti:
jelovnik.doc

Intervju s roditeljima
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 156235
Ovaj mjesec: 1099
Ovaj tjedan: 212
Danas: 9
Pet plus

ŠKOLA ZA 5 PLUS – program za darovite učenike

 

Školske godine 2010./2011. započeli smo potragu za učenicima naše škole koji imaju dar za učenje - mogu brzo i lako naučiti gradivo iz pojedinih predmeta, razvijaju se brže od vršnjaka, žele istraživati, maštoviti su i kreativni. Sada skupina petplusaša broji 35 učenika četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih  razreda.

Petplusaši sudjeluju u radionicama na kojima uče socijalne vještine, uče o sebi, rade na zajedničkim projektima u kojima istražuju neko područje s različitih strana. Povremeno odlaze izvan škole i uče o nekom području tako da rade na istraživačkim i umjetničkim zadacima. Ponekad im u goste dolaze poznati stručnjaci od kojih mogu saznati različite zanimljive stvari.

ŠTO JE DAROVITOST?

Daroviti ljudi imaju sklop osobina koje im omogućavaju da dođu do novih spoznaja, izuma ili stvore originalna umjetnička djela. Oni su zbog visokih sposobnosti jako dobri u onome čime se bave, a zbog iznimnih kreativnih sposobnosti misle i rade drugačije od ostalih, vide podatke na novi, originalan način. Tako stvaraju nešto novo i razvijaju područje kojim se bave. Tome doprinose i neke njihove karakterne osobine – upornost, tvrdoglavost, žar za učenjem.

O PROGRAMU

Programom nastojimo  darovitim učenicima  osigurati poticajnu okolinu za razvoj njihovih potencijala. U 4. razredima provodi se identifikacija potencijalno darovitih učenika na temelju psihologijskog testiranja, procjena učiteljica, vršnjaka i roditelja. U okviru redovne nastave učitelji imaju prilike prilagoditi nastavni proces osobitostima ovih učenika, a dodatnu poptporu dobivaju sudjelovanjem u tematskim  radionicama vezanim uz pojedina područja njihovog interesa. Osim logičkog  potiče se razvoj kreativnog mišljenja te razvoj socijalizacije. Radionice se održavaju 2 puta mjesečno u trajanju od 2 školska sata. Osim za djecu, povremeno se  održavaju  radionice za roditelje  i učitelje s ciljem proširivanja znanja o osobinama  darovite djece i  specifičnostima rada s njima.

ZANIMLJIVO

Jedan od prvih zagovornika brige o darovitoj djeci bio je grčki filozof Platon koji je osnovao prvo sveučilište  380.  g. prije Krista. Za razliku od ostalih škola tog vremena, njegova  škola bila  je besplatna i pohađali su je  daroviti dječaci i djevojčice.

Kinezi su još u 7. stoljeću tražili darovitu djecu među svim slojevima društva. Slali su ih na kraljevski dvor gdje su razvijali njihove talente. Vjerovali su da se sposobnosti najdarovitije djece mogu razvijati samo u posebnim uvjetima i posebnim načinima podučavanja.

Darovitost je bila prepoznata i cijenjena već u davnoj prošlosti, iako  o darovitim pojedincima nije uvijek vođena adekvatna društvena briga.

Vodi li naše društvo brigu o svojim darovitim pojedincima?

 

preskoči na navigaciju