preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Tražilica
Školsko zvono

"Vretence"

Filmska skupina

Lijina gajbica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 719088
Ovaj mjesec: 5319
Ovaj tjedan: 927
Danas: 162
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Čitamo mi, u obitelji svi

Nacionalni projekt poticanja čitanja „Čitamo mi, u obitelji svi!“

 

Nacionalni projekt poticanja obiteljskog čitanja "Čitamo mi, u obitelji svi!" pokrenula je Hrvatska mreža školskih knjižničara. Projekt je osmišljen prema principu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika trećeg razreda. Svakog petka se slučajnim odabirom ili prema rasporedu učenika u imeniku odabire jedan od učenika koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma u obitelj. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana. U njoj se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje.

Važno je da svi članovi obitelji tih pet dana čitaju barem jedan ulomak, poglavlje ili pjesmu i međusobno razgovaraju o pročitanomu. Važno je da se druže u intimnoj aktivnosti zajedničkog čitanja. Nakon pročitanih odlomaka prokomentiraju pročitano i skreću djeci pažnju na zanimljive i vrijedne dijelove. Svoje dojmove i zanimljivosti te lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji roditelji i djeca  ukrašavaju svoje stranice dojmova, crtaju o pročitanom i fotografiraju se, pišu pjesmu ili sastavak, i sl.

Peti dan dijete svoju knjižničnu naprtnjaču nosi u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učiteljici i knjižničarki svoje doživljaje i na taj način se uči usmenom izražavanju i potiče svoje razredne kolege na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Također se istodobnom cirkulacijom naprtnjače u više razreda i od jednog do drugog učenika stvara pozitivno i zdravo natjecateljsko ozračje među djecom tako što  učenici stvaraju unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje.

Školski knjižničar na kraju projekta knjige iz knjižnične naprtnjače stavlja na police knjižnice na ponovno čitanje ili za druge učenike, roditelje i nastavnike.

Vrlo važan cilj koji želimo postići jest ukazati roditeljima na to da su u svemu ovome oni najvažnija i prva stuba tj. da je najučinkovitiji i najkvalitetniji način svladavanja tehnike čitanja i stvaranja užitka u čitanju kada se čita pred djecom ili sa djecom u obitelji. Prema nekim istraživanjima najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost. Od razdoblja kad nauče čitati pa sve do ulaska u pubertet, pri razvijanju djetetovog odnosa prema čitanju najveću ulogu imaju njihovi roditelji.

Posrednim ciljem se nastoji ukazati nadležnima i javnosti na važnost i nenadomjestivu ulogu školske knjižnice kao mjesta poticanja razvitka tehnike čitanja, koja je ključna kompetencija za razvoj svih ostalih pismenosti poput osposobljenosti učenika za učenje, informacijske pismenosti i cjeloživotnog učenja.

Školske godine 2016./2017. U projekt su uključeni učenici 3.a, 3.b, 3.c i 3.d razreda. Projekt će se početi provoditi nakon zimskog odmora učenika.

 

Za projekt su pribavljene sljedeće knjige:

 

Skupina 1: Carstvo dječjih priča (romani, zbirke priča i sl.)

Nena Lončar : Šest guba čarolija i jedan užas na kvadrat. Zagreb: Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, 2014.

Tatjana Pokrajac Papucci: Zašto baš to? Zagreb:  Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, 2014.

Nada Mihelčić:  Medalja za hrabrost. Zagreb : Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, 2014.

Silvija Šesto: Romea i Julio. Zagreb:  Semafora, 2014.

 

Skupina 2: Obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove

Darko Macan: Borovnica - sama sebi uzor! Zagreb : Mentor, 2012.

Darko Macan: Borovnica - za svađu je potrebno dvoje! Zagreb : Mentor, 2009.

Darko Macan, Frano Petruša: Mali Guj i njegov zmuj. Zagreb : Mentor, 2013.

Darko Macan: Miza - Maza : maca pogađačica. Zagreb : Knjiga u centru

 

Skupina 3: Isključivo za odrasle (zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tete,…)

Igor Štiks: Elijahova stolica. Zaprešić: Fraktura, 2010.

Ognjen Sviličić: Glava velike ribe. Zaprešić: Fraktura, 2014.

Ivana Šojat: Unterstadt. Zaprešić: Fraktura, 2010.

Goran Ferčec: Ovdje neće biti čuda. Zaprešić: Fraktura, 2011.

 

Skupina 4: Slikovnica – obiteljska družionica

Lars Klinting: Kastor vrtlari. Zagreb : Planet Zoe, 2015.

Ingo Siegner: Zmajić Kokos i njegove pustolovine. Zagreb : Planet Zoe, 2014.

Jujja Wieslander:  Mama Mu u knjižnici. Velika Gorica : Planet Zoe, 2016.

Sven Nordqvist: Kad je Findus bio mali i izgubio se. Zagreb : Planet Zoe, 2013.

 

Skupina 5: Mali istraživači (popularno-znanstvene knjige za obitelj)

John Matthews i Caitlin Matthews: Pričosvijet 2 : Putovanja i pustolovine. Zagreb : Planetopija, 2011.

Ari Berk:  Divovi - tajna povijest ili Codex Giganticum. Zagreb : Planetopija, 2009.

Dugald A. Steer: Zvjerologija : knjiga fantastičnih stvorenja. Zagreb : Planetopija, 2009.

Emily Hawkins i A. J. Wood: Oceanologija : istinita priča o putovanju Nautilusa kako ju je zapisao Zoticus de Lesseps, 1863. Zagreb : Planetopija, 2010.

 

Skupina 6: Odgoj djece i mladih (priručnik za odgoj djece)

dr. William Glasser: Nesretni tinejdžeri : Način na koji roditelji i učitelji mogu doprijeti do njih. Zagreb : Alinea, 2002.

Ronald D. Davis, Eldon M. Braun: Dar disleksije. Zagreb : Alinea, 2001.

Steve Adubato, Theresa Foy DiGeronimo: Govorite iz srca : budite svoji i postignite rezultate. Zagreb : Alinea, 2004.

Igor Longo: Roditelj - graditelj odnosa. Zagreb : Alinea, 2016.

 

Skupina 7: Igrom do boljeg čitanja (knjige za slobodno provođenje vremena)

Umni izazovi : otkrij točan odgovor elektroničkom olovkom! Mozaik knjiga, Zagreb, 2013.

Jessica Moon: Čudesan origami - postupan vodič za izradu lijepih papirnih modela. Zagreb : Mozaik knjiga, 2015.

Dorothy Wood: Izrada nakita i modnih dodataka. Mozaik knjiga, Zagreb, 2015.

Ripley's - Vjerovali ili ne! Zagreb : Mozaik knjiga, 2015.

 

Skupina 8: Etno baština: knjige o baštini, etno priče, legende, mitovi, povijest, tradicija

Grad Zagreb. Zagreb : Školska knjiga, 2016.

Marina Novak: Od Kaštela i kamenjara Lijepom Našom sve do Vukovara. Zagreb: Školska knjiga, 2008.

Simon Heptinstall: Automobili kroz povijest - Modeli automobila i knjiga za kolekcionare. Zagreb : Školska knjiga, 2015.

Miroslav Šašić: Iz zagrebačke prošlosti tijekom četiriju godišnjih doba. Zagreb : Školska knjiga, 2009.

 

preskoči na navigaciju