preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Tražilica
Školsko zvono

Lijina gajbica

Kalendar
« Travanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Jelovnik

Priloženi dokumenti:
jelovnik.doc

Intervju s roditeljima
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 141745
Ovaj mjesec: 3929
Ovaj tjedan: 289
Danas: 7
Njemački jezik

Standard vrjednovanja u nastavi njemačkog jezika

Standard vrjednovanja u nastavi njemačkog jezika usvojili su, uz mogućnost malih izmjena, svi prisutni članovi Županijskog stručnog vijeća za njemački jezik u OŠ.

razumijevanje

Provjerava se usmeno i pismeno.

Usmeno razumijevanje provjerava se na nivou izdvojenih riječi ili cijelog teksta. Ukoliko učenike usmeno ispitujemo riječi, tada ispitujemo riječi koje učenici trebaju i sami koristiti pri usmenom izražavanju (Mitteilungswortschatz) i tu vrijede sljedeći kriteriji:

0-4=1; 5=2; 6-7=3; 8=4; 9-10=5

Ukoliko učenike ispitujemo razumijevanje na nivou cijelog teksta tada pri prijevodu ocjenjujemo na sljedeći način:

5= učenik je samostalno i s vrlo malo pogrešaka koje ne utječu na smisao teksta preveo tekst.

4= učenik je samostalno preveo tekst uz manje pogreške poput izostavljanja pojedinih riječi iz prijevoda ili krivo prevedenih riječi koje ne utječu na cjelokupno razumijevanje teksta.

3= učenik je preveo najveći dio teksta i shvatio smisao.

2= učenik je preveo vrlo mali dio teksta, većinom sadržaje koji su od prije poznati.

1= učenik nije u stanju prevesti ni jednostavne dijelove teksta s od prije poznatim sadržajem. 

Pismeno ispitivanje razumijevanja provodimo na dva načina:

-prevođenjem rečenica te

-zadacima čitanja s razumijevanjem (svrstati riječi u kategorije, povezati dijelove rečenice ili teksta, dopuniti tekst riječima koje nedostaju, točno/netočno, zadaci višestrukog izbora i sl.)

Pismene prijevode ocjenjujemo na sljedeći način:

5= učenik je samostalno i s vrlo malo pogrešaka koje ne utječu na smisao teksta preveo tekst.

4= učenik je samostalno preveo tekst uz manje pogreške poput izostavljanja pojedinih riječi iz prijevoda ili krivo prevedenih riječi koje ne utječu na cjelokupno razumijevanje teksta.

3= učenik je preveo najveći dio teksta i shvatio smisao.

2= učenik je preveo vrlo mali dio teksta, većinom sadržaje koji su od prije poznati.

1= učenik nije u stanju prevesti ni jednostavne dijelove teksta s od prije poznatim sadržajem. 

Zadatke čitanja s razumijevanjem ocjenjujemo prema postignutom broju bodova:

0%-49%=1; 50%-62%=2; 63%-78%=3; 79%-89%=4; 90%-100%=5

usmeno izražavanje

Usmeno izražavanje sastoji se od četiri komponente: čitanja i razgovora s nastavnikom te prepričavanja i izlaganja. Prve dvije komponente mogu zajedno činiti jednu ocjenu.

Čitanje se ocjenjuje prema sljedećim kriterijima:

5= učenik ispravno izgovara pojedine riječi, čita relativno brzo i tečno, ispravno naglašava riječi, čita interpunkcijske znakove, rečenična intonacija je ispravna, ukoliko pogrešno pročita neku riječ, sam to primijeti i ispravi.

4= učenik ispravno izgovara gotovo sve riječi, čita relativno brzo i tečno, ispravno naglašava gotovo sve riječi, čita interpunkcijske znakove, rečenična intonacija je ispravna, ukoliko pogrešno pročita neku riječ, većinom to sam primijeti i ispravi.

3= učenik ispravno izgovara velik broj riječi, čita nešto sporije i radi pauze prije riječi koje mu predstavljaju problem, ispravno naglašava većinu riječi, čita većinu interpunkcijskih znakova, rečenična intonacija je uglavnom ispravna, ukoliko pogrešno pročita neku riječ, uglavnom to primijeti, ali rijetko i ispravi.

2= učenik ispravno izgovara manji broj riječi, čita sporo i s puno pauzi, zamuckujući, ispravno naglašava veći dio riječi, često ne čita interpunkcijske znakove, rečenična intonacija je netočna, ukoliko pogrešno pročita neku riječ, rijetko to primijeti i ispravi.

1= učenik neispravno izgovara većinu riječi, čita izrazito sporo, neispravno naglašava riječi, ne čita interpunkcijske znakove, rečenična intonacija je netočna, ukoliko pogrešno pročita neku riječ, ne primijeti to i ne ispravi, izbjegava pročitati duže riječi.

Razgovor s nastavnikom provodi se nakon obrade teksta tako da se učenik može služiti udžbenikom kako bi odgovorio na pitanja vezana uz tekst i/ili njega osobno na istu temu. Ocjenjuje se na sljedeći način:

5= učenik razumije sva postavljena pitanja i brzo i točno odgovara na pitanja tvoreći pritom pune rečenice.

4= učenik razumije sva postavljena pitanja i relativno brzo i točno odgovara na pitanja tvoreći uglavnom pune rečenice. Ponekad je potrebno ponoviti pitanje.

3= učenik razumije većinu postavljenih pitanja i relativno kratko i točno odgovara na pitanja traženim informacijama. Samo kraće odgovore formulira punim rečenicama. Ponekad je potrebno ponoviti i/ili preformulirati pitanje.

2= učenik razumije manji broj postavljenih pitanja te sporo i često pogrešno odgovara na pitanja traženim informacijama. Samo kraće odgovore formulira punim rečenicama. Često je potrebno ponoviti i/ili preformulirati pitanje.

1= učenik ne razumije većinu postavljenih pitanja te ne odgovara na pitanja ili odgovara pogrešno. Ne odgovora punim rečenicama. Uvijek je potrebno ponoviti i/ili preformulirati pitanje, ali i to najčešće ne pomaže.

Prepričavanje i izlaganje ispituje se prema potrebi uz korištenje natuknica ili plakata. Ocjenjuje se na sljedeći način:

5= učenik tečno govori i ispravno tvori rečenice. Koristi se svim obrađenim izrazima i frazama te bez problema odgovara na eventualna pitanja učitelja.

4=  učenik tečno govori i tvori rečenice radeći pritom manje pogreške. Koristi se većinom obrađenih izraza i fraza te bez većih problema odgovara na eventualna pitanja učitelja.

3= učenik mora duže razmisliti kako bi započeo rečenicu, ali uspijeva ispričati ono što je zadano. Tvori kratke jednostavne rečenice. Koristi se samo nekim obrađenim izrazima i frazama, a eventualna pitanja učitelja ga zbunjuju.

2= učenik treba pomoć učitelja kako bi započeo rečenicu te djelomično uspijeva ispričati ono što je zadano. Tvori kratke jednostavne rečenice. Koristi se rijetkom obrađenim izrazima i frazama.

1= učenik ni uz pomoć učitelja ne zna kako bi započeo rečenicu te ne uspijeva ispričati ono što je zadano. Tvori kratke jednostavne rečenice pune pogrešaka. Ne koristi se obrađenim izrazima i frazama.

pismeno izražavanje

Provjerava se diktatima i sastavcima.

Diktate se ocjenjuje prema sljedećim kriterijima:

5= učenik je napisao cijeli tekst ne izostavljajući riječi ni interpunkcijske znakove. Pogreške u pisanju su takve da ih u pročitanom tekstu ne bismo zamijetili.

4= učenik je napisao cijeli tekst ne izostavljajući riječi. Ponekad nedostaju interpunkcijski znakovi, najčešće zarez. Ima veći broj manjih pogrešaka.

3= učenik je napisao cijeli tekst, ali neke su riječi nerazumljive. Krivo piše imena te zaboravlja interpunkcijske znakove.

2= učenik nije napisao cijeli tekst ili su mnoge riječi potpuno krivo napisane. Nedostaju i interpunkcijski znakovi ili je napisana riječ kojom diktiramo te znakove. Razumljiva je otprilike polovica teksta.

1= učenik je izostavio mnogo riječi, a one koje je napisao napisane su netočno. Ne koristi interpunkcijske znakove. Tekst je nerazumljiv.

Sastavci su vođeni tj. učenicima je zadano što moraju napisati. Ocjenjuje se prema četiri kriterija: sadržaj, pravopis, gramatika i stil/dužina. Svaki od tih kriterija nosi 2,5 bodova, što čini ukupno 10 bodova. Ocjenjuje se na sljedeći način:

0-4=1; 5=2; 6-7=3; 8=4; 9-10=5

gramatika

Provjerava se različitim zadacima dopunjavanja. Kriteriji za ocjenjivanje su:

0%-49%=1; 50%-62%=2; 63%-78%=3; 79%-89%=4; 90%-100%=5

Zaključna ocjena zaključuje se na način da se utvrdi prosjek ocjena za pojedino područje, iz čega se zatim izračunava prosjek za sva 4 područja (npr. ako učenik iz područja razumijevanje ima prosječnu ocjenu 4, iz područja usmeno izražavanje 4, a iz preostala dva područja – pismeno izražavanje i gramatika ocjenu 3, tada će mu zaključna ocjena biti 4). Učenik koji iz dva područja ima prosječnu ocjenu manju od 2.0 imat će zaključnu ocjenu nedovoljan 1). 

preskoči na navigaciju