« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Može li se naučiti učiti? Na početku svake nove školske godine brojni si učenici postavljaju upravo to pitanje. Slušajući upute i savjete svojih nastavnika i roditelja, mnogi odmah kreću s učenjem, pisanjem domaćih zadaća, javljanjem i redovitim ispunjavanjem svojih školskih obveza dok drugima treba malo više vremena i dobar poticaj.
Istraživanja pokazuju da na učenike jako velik utjecaj imaju njihovi vršnjaci pa smo ovu školsku godinu započeli predavanjem i radionicom o učenju koju za učenike nije pripremio njihov razrednik ili nastavnik već upravo jedan od njih – učenik Josip Mikulić iz 7.a razreda. Josip je jedan od najistaknutijih učenika svoje generacije koji s učenjem nema gotovo nikakvih problema. Među najboljima je iz svih nastavnih predmeta, redovito ispuni i više od zadanog, a svi su mu pisani, usmeni i praktični radovi uvijek dovedeni do savršenstva. On je tijekom svog školovanja metodom pokušaja i pogrešaka pronašao plan učenja koji mu omogućuje da s lakoćom upija sve informacije i samostalno istražuje, a da mu opet ostane dovoljno slobodnoga vremena.
Uočio je kako njegovi brojni vršnjaci obično uče dan uoči ispitivanja te tako stječu znanja koja su jako manjkava i vode veoma brzom zaboravljanju bez ikakve praktične primjene. Upravo je iz tog razloga odlučio za njih pripremiti predavanje i radionicu. Na početku predavanja učenici su sudjelovali u kratkom kvizu kako bi utvrdili koji su tip učenika. Nakon toga su vadili kartice s pojmovima vezanima uz učenje i razvrstavali ih ovisno o tome utječu li pozitivno ili negativno na proces učenja, a sam im je Josip pobliže objasnio njihovo dobro ili loše djelovanje. Poslije toga je slijedilo predavanje i prezentacija kroz koje su učenici saznali što je važno za dobro učenje, koliko i kako moramo učiti, kako se samostalno ispitati prije ispitivanja, kako pobijediti tremu, kako biti uspješni i ispuniti svoje potencijale. Izlaganje je završeno brojnim pitanjima zainteresiranih učenika na koja je Josip spremno odgovarao primjerima iz vlastitog iskustva.
Zasad je predavanje održao u svom 7.a i 5.e te je u oba razreda njegovo izlaganje popraćeno oduševljenim pljeskom i brojnim pohvalama. Vjerujemo da će ovaj tip izlaganja imati pozitivan učinak na učenike koji su mu prisustvovali jer savjeti dolaze od nekog tko je i godinama i stavovima i iskustvom blizak njima samima. Nadamo se da će Josipova inicijativa potaknuti i druge učenike da pokažu nešto u čemu su dobri svojim vršnjacima. Izuzetna je čast imati učenika poput Josipa koji će nas, nadamo se, i u budućnosti oduševljavati svojim radom i uspjesima.