preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Školsko zvono

"Vretence"

Filmska skupina

Lijina gajbica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 719235
Ovaj mjesec: 5466
Ovaj tjedan: 1074
Danas: 19
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Događajnica
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenik učio učenike kako učiti
Autor: Ines Vađunec, 1. 10. 2017.

Može li se naučiti učiti? Na početku svake nove školske godine brojni si učenici postavljaju upravo to pitanje. Slušajući upute i savjete svojih nastavnika i roditelja, mnogi odmah kreću s učenjem, pisanjem domaćih zadaća, javljanjem i redovitim ispunjavanjem svojih školskih obveza dok drugima treba malo više vremena i dobar poticaj.


Istraživanja pokazuju da na učenike jako velik utjecaj imaju njihovi vršnjaci pa smo ovu školsku godinu započeli predavanjem i radionicom o učenju koju za učenike nije pripremio njihov razrednik ili nastavnik već upravo jedan od njih – učenik Josip Mikulić iz 7.a razreda. Josip je jedan od najistaknutijih učenika svoje generacije koji s učenjem nema gotovo nikakvih problema. Među najboljima je iz svih nastavnih predmeta, redovito ispuni i više od zadanog, a svi su mu pisani, usmeni i praktični radovi uvijek dovedeni do savršenstva. On je tijekom svog školovanja metodom pokušaja i pogrešaka pronašao plan učenja koji mu omogućuje da s lakoćom upija sve informacije i samostalno istražuje, a da mu opet ostane dovoljno slobodnoga vremena.

Uočio je kako njegovi brojni vršnjaci obično uče dan uoči ispitivanja te tako stječu znanja koja su jako manjkava i vode veoma brzom zaboravljanju bez ikakve praktične primjene. Upravo je iz tog razloga odlučio za njih pripremiti predavanje i radionicu. Na početku predavanja učenici su sudjelovali u kratkom kvizu kako bi utvrdili koji su tip učenika. Nakon toga su vadili kartice s pojmovima vezanima uz učenje  i razvrstavali ih ovisno o tome utječu li pozitivno ili negativno na proces učenja, a sam im je Josip pobliže objasnio njihovo dobro ili loše djelovanje. Poslije toga je slijedilo predavanje i prezentacija kroz koje su učenici saznali što je važno za dobro učenje, koliko i kako moramo učiti, kako se samostalno ispitati prije ispitivanja, kako pobijediti tremu, kako biti uspješni i ispuniti svoje potencijale. Izlaganje je završeno brojnim pitanjima zainteresiranih učenika na koja je Josip spremno odgovarao primjerima iz vlastitog iskustva.

Zasad je predavanje održao u svom 7.a i 5.e te je u oba razreda njegovo izlaganje popraćeno oduševljenim pljeskom i brojnim pohvalama. Vjerujemo da će ovaj tip izlaganja imati pozitivan učinak na učenike koji su mu prisustvovali jer savjeti dolaze od nekog tko je i godinama i stavovima i iskustvom blizak njima samima. Nadamo se da će Josipova inicijativa potaknuti i druge učenike da pokažu nešto u čemu su dobri svojim vršnjacima. Izuzetna je čast imati učenika poput Josipa koji će nas, nadamo se, i u budućnosti oduševljavati svojim radom i uspjesima.

                                                                                   Ines Vađunec





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju