« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Uoči početka proljetnih praznika u našoj je školi održano finale Krimi tjedna. Riječ je o projektu učiteljica hrvatskoga jezika Tanje Galić Bermanec i Ines Vađunec namijenjenom učenicima 7. razreda s ciljem razvijanja ljubavi prema knjigama i čitanju, ali na malo drugačiji način.
Naime, na satima Hrvatskoga jezika učenici su se upoznali s pojmovima kriminalističkoga romana i kriminalističke pripovijetke koji su bili poticaj za realizaciju ovog zabavnog i višestruko korisnog projekta tijekom kojeg su učenici razvijali svoju maštu, kreativnost i logiku. U tijesnoj borbi bodovima pobjedu je odnio 7.e razred.
Kako bismo zaključili taj projekt na najbolji mogući način, odlučili smo na sat pozvati osobe koje se s onim što mi čitamo u krimićima i gledamo u brojnim kriminalističkim serijama susreću u stvarnom životu. U srijedu, 18. travnja 2018., u našu su školu došli glavni policijski inspektor, gospodin Dražen Magdić i forenzičar, gospodin Davor Stubić. Jedan školski sat bio je premalo da se upoznamo s ogromnim obimom posla kojim se oni bave, ali su nas ipak uspjeli uputiti u neke osnove forenzičkog posla. Prvo je održano kraće predavanje popraćeno prezentacijom o Ivanu Vučetiću, Hrvatu koji je 1891. prvi u svijetu ustanovio sistematiku desetoprstne daktiloskopske zbirke te o djelatnosti Centra za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja koji nosi njegovo ime. Uputili su nas u izgled jednog dana forenzičara na terenu, pokazali nam kako se pripremaju za izlazak na teren te s kojim se kriminalnim radnjama najčešće susreću i kako ih rješavaju. Sa sobom su donijeli većinu opreme koju inače nose kad istražuju bilo koju kriminalnu radnju. Zatim su nam pokazali što se radi kad, npr. dobiju dojavu o provali. Učenicima je taj dio bio najzanimljiviji jer su nam gosti pokazali kako uzimaju otiske prstiju te odljev stopala i brave.
Tijekom izlaganja je nekoliko puta navedeno da treba biti kreativan i da je pristup mjestu zločina uvijek stvar improvizacije te, ono najvažnije, da savršen zločin ne postoji. Nakon što su nam pokazali što se sve može saznati iz najsitnijeg vlakna, možemo se složiti s tom tvrdnjom. Učenici su sa zanimanjem slušali i gledali ovo izuzetno zanimljivo predavanje te su iskazali veliko zadovoljstvo ovim tipom nastave.
Zahvaljujemo gostima i radujemo se daljnjoj uspješnoj suradnji.
Ines Vađunec