« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mnoge analize pokazuju kako su čitateljske navike među školskom djecom poražavajuće. U osnovnoj školi, a pogotovo u nižim razredima, učitelji i školski knjižničari veliku pozornost posvećuju čitanju i slušanju pročitanog. Da bi učenicima približili ljepotu pisane riječi i poboljšali njihove čitalačke kompetencije provode razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata je Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja : međunarodni projekt za poticanje čitanja dječje književnosti.
Osnovna škola „Braća Radić“ Koprivnica povezala se sa OŠ Metlika iz susjedne Slovenije te od rujna 2017. surađuje na promociji hrvatske dječje književnosti i upoznavanju djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture, promociji školske knjižnice, razvoju čitalačkih sposobnosti i vještina i promociji europskog identiteta. U hrvatskoj se školi čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskoj hrvatskih autora. 4. c razred iz OŠ „Braća Radić“ Koprivnica čitao je knjigu slovenske autorice Janje Vidmar Kebarie, a slovenski prijatelji iz OŠ Metlika knjigu Jasminke Tihi - Stepanić Imaš fejs?. Susret učenika 4. c razreda, učenika 8. i 9. razreda koji pohađaju izbornu nastavu Hrvatskog jezika, njihovih učiteljica, knjižničarki i ravnatelja dogodio se 30. svibnja 2018. u OŠ Metlika (Slovenija).
U Sloveniji su ih dočekali domaćini – ravnateljica OŠ Metlika Željka Janjac, učiteljica Hrvatskog jezika Nina Bradica i knjižničar Janko Strahinič. Domaćini su pripremili program – prezentaciju škole, prezentaciju projekta te prezentaciju knjige Imaš fejs?. Potom su krenuli u obilazak Osnovne šole Metlika te se upoznali s radom škole. Učenici OŠ „Braća Radić“ Koprivnica predstavili su knjigu Kebarie kroz monolog i igrokaz te su učenicima pripremili glazbeni program. Tada su krenuli u obilazak znamenitosti malog mjesta Metlika te su posjetili galeriju Kambič.
Iskustva i međunarodna suradnja kroz ovaj projekt pomogla su ostvariti bitne odgojno – obrazovne ishode učenika: prepoznati i opisati važnost čitanja književnoumjetničkih tekstova zbog vlastitoga zanimanja i potrebe u svakodnevnomu životu, primijeniti temeljne strategije samostalnog i suradničkog učenja i izraziti osjećaje, doživljaje, stavove i uvjerenja umjetničkim aktivnostima.