« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
2001. godine Vijeće Europe dalo je incijativu da se Europski dan jezika obilježava svake godine 26.rujna. Naša se škola, sad već tradicionalno, uključila u obilježavanje.
Učiteljice stranih jezika organizirale su zanimljive aktivnosti za svoje učenike.
Gošća u razrednim odjelima 5. razreda bila je Marija Mesarić, profesorica talijanskog jezika. Učenicima je priredila niz zanimljivih aktivnosti kroz koje su učenici istraživali sličnosti i razlike engleskog, hrvatskog i talijanskog jezika i kulture "igranjem po ulogama" tj. slušanjem i čitanjem jednostavnih dijaloga kojima su učenici razvijali osnovne komunikacijske vještine na talijanskom jeziku. Usvojili su vokabular za boje i brojeve do 20.
Na kraju sata su poslušali i otpjevali pjesmu "Sabato sera" te obogatili svoje znanje stranih jezika još jednim europskim jezikom te uživali na satu ispunjenom igrama i pjesmom.
Učenici šestih i sedmih razreda bavili su se europskim zemljama - rješavali nastavne listiće s anagramima, rebusima i dopunjavali tražene podatke.
Za učenike osmog razreda pripremljene su tablice sa zastavama zemalja za koje su učenici morali odgonetnuti kojim zemljama pripadaju te u skupinama na Internetu tražiti neke podatke o tim zemljama i jezicima koji se u njima govore (UK, Francuska, Italija, Španjolska, Portugal, Češka, Slovenija, Finska, Grčka, Njemačka i Nizozemska).
Nakon izlaganja uradaka slijedio je uvijek atraktivni kviz „Kahoot“ tijekom kojeg su učenici pokazali zavidna znanja – ne samo ona vezana uz jezike, nego i opću kulturu.
Na izbornoj nastavi njemačkog jezika učenici su također obilježili Europski dan jezika. Učenici četvrtog razreda pjevali su pjesmu „Bruder Jakob“, učenici 5. razreda spajali su nazive zemalja i jezike koji se govore u njima, učenici šestog razreda su spajali oblačiće države i jezike te kako se kaže dobar dan na nekom jeziku. Sedmaši su razgovarali o europskim zemljama, a osmi razredi su proširili znanja o Europskoj uniji kroz tekst o mitu kako je Europa dobila ime. Osmaši su igrali kviz o EU te su zastave spajali s nazivima država i tražili neke podatke o njima.
Tijekom satova izborne nastave francuskog jezika te u sklopu francuske igraonice u četvrtim razredima učenici su pjevali pjesmicu Bratec Martin na 4 europska jezika (francuski, engleski, španjolski, njemački), rješavali radni listić koji su trebali popuniti informacijama - koja zemlja, koji jezik te nacrtati zastavu te popričali o riječima koje znaju iz tog jezika. Uz spomenute aktivnosti bojali su i nazive pjesme Bratec Martin na španjolskom, engleskom, francuskom, hrvatskom i njemačkom.
Kao nagradu za angažman i trud tijekom provođenih aktivnosti, svi su učenici viših razreda ove godine dobili olovke s logom Europskog dana jezika i porukama na nekim od europskih jezika.
Danijela Ban
Danijela Fičko
Natalija Flamaceta Magdić
Ana Jelić
Vesna Mesarić
Irena Novak