« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U utorak, 26. listopada 2021., za učenike petih razreda organiziran je integrirani dan vezan uz animirani film. Sam smo taj dan vezali uz Svjetski dan animiranog filma koji se svake godine obilježava 28. listopada u čast prve projekcije animiranog filma u kinu u Parizu. Pokrenulo ga je Međunarodno udruženje animiranog filma – ASIFA.
U integrirani su se dan uključili sljedeći predmeti: Hrvatski jezik, Likovna kultura, Engleski jezik, Geografija, Informatika i Sat razrednika. Naši su petaši bili podijeljeni u sedam skupina po abecednom redu svoga prezimena. Prva četiri sata proveli su na radionicama, a posljednji je sat bio rezerviran za Sat razrednika.
Radionice:
Predmet: Geografija
Naziv radionice: Prividno kretanje Sunca (izrada animacije)
Voditeljica: Štefica Šambula Premec
Na satu geografije učenici su prvo gledali i slušali o animiranom filmu (prezentacija) nakon čega su upoznati sa zadatkom. Zadatak je bio izrada animacije prividnog kretanja Sunca na nebu. Na unaprijed pripremljenim predlošcima učenici su trebali obojiti dio slike, svaki učenik je imao za obojiti pet slika, ukupno 90 slika. Nakon toga je slijedilo fotografiranje slika u programu za animaciju i rezultat rada je bila animacija u trajanju od 10 sekundi na kojoj je prikazano prividno kretanje Sunca na nebu od istoka prema zapadu s prikazom sjena tijekom dana. Učenici i nastavnica bili su oduševljeni rezultatima rada. Sve aktivnosti su ponovljene s još jednom grupom učenika.
Predmet: Hrvatski jezik
Naziv radionice: Snimamo lutkarski animirani film
Voditeljica: Tanja Galić Bermanec
Grupa učenika koja je bila na satu Hrvatskoga jezika povodom integriranog dana na temu Animirani film dobila je zadatak unaprijed pripremiti/izraditi jednu lutku (od bilo kojeg materijala, izgleda po želji, ali ne manju od 15 cm niti veću od 30 cm). To je mogla biti lutka na štapu ili lutka koju možeš staviti na ruku (ginjol lutka). Nakon uvodnog dijela sata gdje su učenici doznali nešto općenito o animiranome filmu, uslijedilo je ono konkretno. Formirale su se tri skupine od 5 ili 6 učenika, predstavili su zatim jedni drugima svoje lutke, nadjenuli im imena i povezali ih u priču po želji. Nakon što su učenici osmislili priču, uslijedila je vježba da bi na kraju snimili tri kratkometražna lutkarska filma.
Predmet: Hrvatski jezik
Naziv radionice: Pajo Kanižaj, Jesen (stop animacija)
Voditeljica: Ivana Pintarić
Učenici su pročitali pjesmu Paje Kanižaja Jesen. Kratko su prokomentirali pjesmu te su upućeni u zadatak. Trebali su prikazati pjesmu tehnikom stop animacije. Učenici su prvo izrađivali svoje crteže te su iskoristili i materijale iz prirode. Stop animacijom u programu Stop Motion Studio izradili su svoj kratkometražni animirani film Jesen.
Predmet: Hrvatski jezik
Naziv radionice: Zagrebačka škola crtanog filma i stop animacija
Voditeljica: Ines Vađunec
Učenici su na početku radionice stekli nova znanja o Zagrebačkoj školi crtanoga filma. Upoznali su njene predstavnike i obilježja s naglaskom na način prikazivanja likova koji je jednostavan, plošan i geometrijski. Produbili su svoja znanja o najpoznatijem predstavniku te Škole, profesoru Baltazaru. Učenici su zatim saznali nešto više o aplikaciji Stop Motion Studio za snimanje filmova tehnikom stop animacije. Pogledali su video o korištenju aplikacije. Slijedilo je tumačenje glavnoga zadatka: izradit će vlastiti film u kojem će glavni lik biti unuk profesora Baltazara. Učenici su sami osmislili priču te prionuli na crtanje. Neki su crtali prostor, neki likove, a neki pokretne predmete. Pri kraju smo tehnikom stop animacije njihove crteže spojili u kratkometražni crtić pod naslovom Baltazar i njegov unuk.
Predmet: Engleski jezik
Naziv radionice: Room on the Broom (Julia Donaldson) - knjiga i animirani film
Voditeljica: Ana Turk
Učenici su gledali engleski crtić Room on the Broom napravljen po istoimenoj slikovnici autorice Julie Donaldson. Pogledani su crtić usporedili sa slikovnicom te odigrali kviz i riješili križaljku. Sve aktivnosti su ponovljene s još jednom grupom učenika.
Predmet: Likovna kultura
Naziv radionice: Slika, pokret, zvuk i riječ – Krug boja
Voditeljica: Kristina Ružić
Učenici su na radionici proučili najpoznatije likove iz hrvatskih crtića te su oslikavali uporabne predmete: čaše, tanjure, majice, platnene vrećice, kutijice s likovima iz poznatih crtića.
Predmet: Informatika
Naziv radionice: Izrada Flipbooka i kvizova na temu Animirani film
Voditeljica: Lidija Havaić
Učenici su na početku izradili Flipbook, tj. blokić filmove kako bi se upoznali s osnovama animacije, a zatim su sastavljali kvizove u digitalnim alatima za utvrđivanje znanja o animiranom filmu.
Na Satu razrednika učenici su usustavili svoja znanja o animiranom filmu nakon čega su iznosili svoje dojmove o integriranom danu. Na kraju se pogledao animirani film po izboru učenika.
Učenici su se odlično zabavili i iskazali svoje zadovoljstvo ovakvim načinom rada.
Rezultate radionica pogledajte na sljedećoj poveznici:
https://padlet.com/inesvadjunec/qmh3l7tp7qcoftds
Štefica Šambula Premec, Ivana Pintarić, Tanja Galić Bermanec, Kristina Ružić, Ana Turk, Lidija Havaić i Ines Vađunec