« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
27. siječnja 1945. oslobođen je jedan od najokrutnijih koncentracijskih logora, poljski Auschwitz. U spomen na taj događaj svake se godine u svijetu obilježava Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta.
Holokaust je od države odobreno progonstvo i ubojstvo šest milijuna Židova za vrijeme Drugoga svjetskog rata.
Kako bi obilježili to tragično i jedno od najsramotnijih razdoblja u ljudskoj povijesti, učenici 7.a i 7.c razreda s nastavnicom hrvatskoga jezika Ines Vađunec odlučili su saznati nešto više o tom dijelu svjetske i naše povijesti kroz projekt koji će se protezati od siječnja do travnja 2022. Projektu će se priključiti i polaznici dodatne nastave iz povijesti pod vodstvom nastavnice Lidije Petras.
Na satima Hrvatskoga jezika učenici su napravili uvod u samu temu te su upoznali povijesnu situaciju u Njemačkoj tridesetih i četrdesetih godina 20. stoljeća, usvojili pojam holokausta te proučavali jednu od najpoznatijih ličnosti holokausta – židovsku djevojčicu Annu Frank. Gledali su dokumentarni film „Auschwitz“ te ga prokomentirali. Učenici su dobili teme vezane uz holokaust o kojima su izradili digitalne plakate.
Kao i svake godine, online nastava nas je zaustavila u samom početku provođenja projekta pa je većina aktivnosti odgođena za trenutak povratka u školske klupe.
Planira se predavanje o holokaustu, čitanje i analiza ulomka romana „Dječak u prugastoj pidžami“ Johna Boynea te gledanje i analiza francuskog filma „Torba puna sjećanja“.
Uz te se aktivnosti planiraju i radionice, rad na izvorima, svjedočenja preživjelih, projektni zadaci te bolje upoznavanje lokalne povijesti holokausta uz posjet Danici s osmišljavanjem i realizacijom prigodnog programa.
Na sljedećoj poveznici možete proširiti svoja znanja o holokaustu te pronaći poveznice za filmove i radne materijale te muzeje posvećene istraživanju holokausta koji se mogu koristiti u nastavi. Možete saznati što je to šoa, koja su tri svjetska centra koja se bave proučavanjem holokausta, kakve veze imaju šafrani s holokaustom, kako je posljednji čovjek koji je izašao iz Auschwitza bio Hrvat, možete saznati tko su pravednici među narodima te pogledati videouradak naših učenika o jednom od pravednika, poznatom koprivničkom stolnotenisaču Žarku Dolinaru te vidjeti preporuke knjiga, filmova i predstava na temu holokausta:
https://sway.office.com/2kF8JjOK063Ojuwf?ref=Link
Na sljedećoj poveznici pogledajte rad učenika 7.c razreda Matka Markovića i Karla Nemečeka o Žarku Dolinaru:
Na sljedećoj poveznici pogledajte radove učenika 7.a i 7.c razreda:
https://padlet.com/inesvadjunec/wv2q7n5aqwy2kv6w
Cilj je ovog projekta upoznati učenike s jednim dijelom svjetske povijesti čije se posljedice osjećaju još i danas, gotovo 80 godina kasnije, razviti njihovo kritičko mišljenje, pokušati ih maknuti iz položaja pasivnih promatrača u aktivne sudionike te podići njihovu svijest o besmislenosti rata, kao i povećati empatiju prema nedužnim žrtvama uz nadu da će buduće generacije učiti na pogreškama onih koji su bili prije njih.
Naša je zadaća da ih pokušamo pripremiti za snalaženje u svijetu ogromnog broja brzih, često netočnih i lako dostupnih informacija koje lako odvedu na krivi put te ih osposobiti za samostalno promišljanje i argumentirano iznošenje stavova u društvu koje je sve sklonije mržnji, netrpeljivosti, vrijeđanju i ljutnji i da od njih pokušamo napraviti ljude koji će nastojati biti dobri i koji će se moći staviti u cipele onog drugoga. Upravo zato trebamo raditi na onome što nas čini ljudima – empatiji i toleranciji.
Ines Vađunec