« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U četvrtak, 10. ožujka 2022., učenici 7.a i 7.c razreda su na satu Hrvatskog jezika ugostili zanimljivog gosta – renesansnog viteza.
Razlog tom neobičnom posjetu bila je aktualizacija gradiva iz Hrvatskog jezika. Učenici su se na satu Hrvatskog jezika kod nastavnice Ines Vađunec nekoliko sati bavili temom viteštva. Razgovaralo se o tome koja znanja učenici imaju o vitezovima – tko su oni, kako su bili odjeveni, čime su se bavili, o njihovom položaju u srednjem vijeku, viteškim turnirima. Najveći je naglasak stavljen na prave viteške vrline poput hrabrosti, odvažnosti i časti te njihovu stalnu borbu za istinu, pravdu, ljubav i dobrotu. Učenici su pokazali zavidna znanja o kralju Arthuru i vitezovima Okruglog stola te najpoznatijem maču svih vremena Excaliburu. Nakon toga se prešlo na ulomak Viteški snovi iz romana Povratak vitezova Borne Lulića. Riječ je o modernoj verziji legende o kralju Arthuru koja opisuje život dječaka Artura zaljubljenog u djevojčicu Marijetu kojem u snove počinju dolaziti vitezovi, a pomaže mu poznati čarobnjak Merlin. Učenici su iznosili svoja mišljenja o tome što danas znači živjeti hrabro i pošteno te koje bismo viteške vrline trebali usvojiti i njegovati. Razgovaralo se o vitezovima modernog doba – superjunacima koje se usporedilo s tradicionalnim vitezovima te su učenici u paru izrađivali viteški kodeks ponašanja te su napisali svoj nastavak priče pod nazivom Kraljev govor.
Ti su nam sati bili dobra podloga za dolazak našeg gosta, viteza Antonija Stipana. Budući da nastavnik Stipan redovito sudjeluje na svim događanjima vezanima uz organizaciju koprivničkog Renesansnog festivala te je stalni gost na brojnim srednjovjekovnim događanjima, počastio nas je svojim dolaskom na sat Hrvatskog jezika. Nastavnik Stipan je zainteresiranim i oduševljenim učenicima pokazao srednjevjekovna odijela i oružje. Uz svaki je izložak ispričao zanimljivu priču o njemu, tko ga je koristio i u kojem povijesnom razdoblju te je demonstrirao na koji se način upotrebljavaju. Učenici su imali brojna pitanja pa nam jedan školski sat nije bio dovoljan za sve njih.
Ovaj je mali projekt završio likovnim radovima na temu viteštva koje su učenici izrađivali na satu Likovne kulture pa su nastale slike razrednih štitova.
Učenici su ovim tipom nastave povezali spoznaje iz više različitih nastavnih predmeta te istinski uživali u upoznavanju jednog djelića povijesti koju mogu povezati s lokalnom poviješću zbog nama bliskog Renesansnog festivala, a usput su opet utvrdili spoznaje o važnim životnim vrijednostima.
Ines Vađunec