« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Hrvatski je sabor 1997. godine utemeljio Dane hrvatskoga jezika koji traju od 11. do 17. ožujka. Tom se manifestacijom želi istaknuti važnost očuvanja materinskoga jezika, svih njegovih narječja i dijalekata te upoznati javnost s bogatom hrvatskom jezičnom baštinom i sjajnom jezičnom poviješću.
Učenici 6.b, 7.a, 7.b, 7.c te 8.b razreda su sa svojim učiteljicama hrvatskoga jezika Ivanom Pintarić i Ines Vađunec obilježili u tjednu od 14. do 18. ožujka 2022. godine Dane hrvatskoga jezika u sklopu nastave materinskoga jezika. Prije samoga obilježavanja učenici su dobili zadatak pronaći u našem gradu što više pravopisnih pogrešaka i fotografirati ih nakon čega su pripremili prezentaciju svojih radova i uočili koje su najčešće pravopisne pogreške. Tu smo aktivnost nazvali Pravopisni odred.
Prisjetili su se najvažnijih spomenika hrvatske pismenosti te djela referentne zbirke, a igrom, gledanjem filmova, rješavanjem križaljki i kvizova pobliže su upoznali važnost ove manifestacije.
Učenici 6.b su radili oblike od glinamola s glagoljičkim slovima, učenici 7.b su izrađivali plakate o Danima hrvatskoga jezika, a učenici 8.b su tražili pravopisne pogreške.
Glavni dio obilježavanja Dana hrvatskoga jezika u 7.a i 7.c razredu bilo je natjecanje u skupinama u svakome razredu. Učenici su se podijelili u pet skupina koje su nosile imena poznatih hrvatskih književnika. Ispunjavali su križaljku s pojmovima iz povijesti hrvatske književnosti, spajali autore i njihova djela, odvajali pravopisno točno napisane pojmove od onih netočnih, uočavali pravila o pisanju velikoga početnog slova, razvrstavali biografske podatke o Faustu Vrančiću i Bartolu Kašiću te spajali spomenike pismenosti s godinama njihova nastanka. Morali su riješiti osmosmjerku te sastaviti slagalicu s fotografijom Bašćanske ploče. Rješavali su i rebuse, bili lektori, zamjenjivali anglizme hrvatskim riječima te samostalno zaključivali što znači izreka „Hrvatski se voli znanjem!“.
Poveznica za Pravopisni odred: https://sway.office.com/UOn0DzIOeHBJDjSE?ref=Link
U školskoj je knjižnici priređena i izložba slikovnica učenika 6.b, c, d, e razreda čiji su mentori Ana Pajnić, Slađan Mustač i Ivana Pintarić.
Učenici su na ovaj način kroz igru, zabavu i natjecanje razvijali timski duh i zajedništvo, usustavili svoje spoznaje o hrvatskome jeziku i podsjetili se na važnost njegovanja vlastitoga jezika.
Ivana Pintarić i Ines Vađunec