« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U Zagrebu se od 18. do 19. ožujka 2022. održao Past2Present 4Future (P2P4F) seminar za nastavnike u organizaciji HERMES-a na kojem je sudjelovala nastavnica hrvatskoga jezika Ines Vađunec.
HERMES (Hrvatska edukacijska i razvojne mreža za evoluciju sporazumijevanja) je inicijativa za osnaživanje kulture sjećanja mladih u zemljama četiriju partnerskih organizacija: Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine te Njemačke. Seminar je trajao 2 dana i zbog epidemiološke je situacije ovaj put bio namijenjen samo nastavnicima iz Republike Hrvatske.
Tema seminara bila je „Koraci sjećanja – promišljanje o kulturi sjećanja“, a predavači i voditelji bili su Franjo Jurkin i Tvrtko Pater. Glavni cilj seminara bio je uključivanje nastavnika, a preko njih i učenika, u aktivnosti koje se bave kulturom sjećanja i istraživanjem povijesnih i suvremenih dilema, s posebnim naglaskom na Drugi svjetski rat i dugotrajno nasljeđe koje su nacionalsocijalistička zlodjela ostavila Europi. Glavni dio dvodnevnog seminara bile su tematske rasprave, radionice, primjeri dobre prakse te gledanje i analiza Memory Walk filmova i dokumentarnih filmova.
Memory Walk filmove izradili su mladi iz četiriju zemalja za svoje vršnjake, a prikazuju njihove zaključke i promišljanja o kulturi sjećanja. Sudionicima seminara predstavljeni su originalni nastavni planovi i edukacijski materijali za nastavu koji su primjenjivi u praktičnom radu.
Na seminaru se govorilo i o dva velika HERMES-ova projekta Putujućoj izložbi Anne Frank čiji je pokrovitelj Kuća Anne Frank iz Amsterdama te modelu Međunarodnog kaznenog suda zapadni Balkan. Dok je simulacija suda namijenjena srednjoškolcima, izložba o Anne Frank može se prirediti u bilo kojoj školi u dogovoru same škole i HERMES-a. Voditelji su nam predstavili i nove projekte na kojima rade i koji će se bez poteškoća moći primjenjivati u neposrednom radu s djecom.
Seminar je bio izuzetno kvalitetan i inspirativan, a kroz komunikaciju s ostalim sudionicima usvojene su brojne nove spoznaje i originalne ideje za provedbu što kvalitetnije nastave.
Ines Vađunec