« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Na 21. ožujka obilježava se i Dan sindroma Down poznat i kao Dan šarenih čarapa. Toga se dana obuvaju i šarene čarape čime se šalje poruka o prihvaćanju različitosti. Diljem svijeta odvijaju se različite aktivnosti koje pomažu u postizanju jednakih prava i dostojanstva osoba s Down sindromom te boljih uvjeta i kvalitete njihova života.
Kako bismo kod učenika osvijestili važnost tolerancije i borbe protiv predrasuda svih vrsta, odlučili smo i u našoj školi obilježiti ovaj važan datum. Razrednici su održali predavanja i radionice na svojim Satima razrednika o samoj temi dok se na satu Hrvatskog jezika u 5.c i 5.e razredu obrađivala nastavna jedinica Rico, Oskar i mračne sjene, ulomak iz romana o dječaku s Downovim sindromom. Učenici 3. i 4. razreda PŠ Starigrad na izvannastavnoj aktivnosti „Mali informatičari“ obilježili su Svjetski dan sindroma Down. Učenici su primijenili znanje pretraživanja informacija na internetu te istražili o sindromu Down, a zatim izradili digitalni plakat ili video na temu Svjetskog dana sindroma Down. Učenici 3. razreda su u aplikaciji Poster my wall izrađivali digitalni plakat, dok su učenici 4. razreda izradili video uradak u aplikaciji Animoto.
Plakate i video uratke možete vidjeti na poveznici: https://bit.ly/3JtF5Qz
Downov sindrom je kromosomski poremećaj koji nastaje zbog viška jednog kromosoma ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela. Taj poremećaj sprečava normalan fizički i mentalni razvoj djeteta. Samu je bolest prvi opisao engleski liječnik Langdon Down na vlastitom djetetu 1866. godine. Budući da postoje tri kopije 21. kromosoma, regularni tip sindroma Down poznat je i kao trisomija 21. Tako je i za datum obilježavanja odabran 21.3. kao simbolično predstavljanje tih triju kopija 21. kromosoma.
Budući da djeca s Downovim sindromom ne mogu upariti rasparene čarape, one su postale simbol potrebe za razgovorom o problemima osoba s Downovim sindromom i potrebi pružanja podrške. Na ovaj smo način istakli prava osoba s poteškoćama na život bez diskriminacije, na zaštitu od svih oblika nasilja, na jednake mogućnosti te na sudjelovanje i uključivanje u društvo. Iz tog su razloga učenici i učitelji obuli rasparene čarape te ukrasili panoe i hodnike škole šarenim čarapama te istaknuli poruku da je u različitosti ljepota i bogatstvo života, a svi mi moramo prihvatiti i te različitosti i tako obogatiti i sebe i druge oko nas, posebno djecu koju pripremamo za život u toleranciji i miru.
Ines Vađunec