« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Fuji, kokeši lutke, soroban, bambus, Hachiko, sake, sushi, samuraj, gejša, kimono, ikebana, origami, bonsai, mikado, cha-no-yu – neobični i egzotični nazivi koji nas vode u predivnu zemlju krajnjeg istoka Azije – Japan ili Zemlju Izlazećeg Sunca.
Prvu polovicu travnja učenici 5.c i 5.e razreda su sa svojom nastavnicom hrvatskoga jezika Ines Vađunec posvetili proučavanju kulture i običaja ove daleke i nama nedovoljno poznate zemlje koja se temeljno razlikuje od naše. Budući da se ovih dana usvajao nov pojam na satima književnosti – haiku poezija – zaključili smo da bismo koji sat mogli posvetiti i boljem upoznavanju Japana. Sam smo tjedan nazvali Yokoso Japan – Dobrodošli u Japan. Učenici 5.c i 5.e razreda provodili su sate Hrvatskog jezika u knjižnici te svojoj učionici koja je bila uređena u japanskome stilu, odnosno u njoj su bili mnogi motivi koje vežemo uz Japan. Svirala je tradicionalna japanska glazba, oblačio se kimono, zidovi su bili ukrašeni fotografijama japanskih specifičnosti. Veći dio tjedna pozdravljali smo se s Ohayo (Dobro jutro) i Konnichiwa (Dobar dan) te se klanjali jedni drugima u znak poštovanja.
Uvod u sam Japanski tjedan bio je u ponedjeljak, 4. travnja 2022., kad su učenici 5.c i 5. e razreda, ravnatelj Krešo Grgac i nastavnica Ines Vađunec prisustvovali izuzetno zanimljivom i poučnom predavanju koje je za njih pripremila psihologinja iz Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica Jasmina Šandor koja je u Japanu provela godinu i pol. Zainteresiranim učenicima prenijela je svoj doživljaj japanske kulture i običaja, pokazala im brojne fotografije s putovanja, uputila ih u niz zanimljivih i neobičnih situacija i običaja, upoznala ih s japanskim školstvom i osobnošću tamošnjeg stanovništva te im priredila malu izložbu japanskih predmeta. Naša je gošća dobila bučan aplauz tako da nam je jedina zamjerka bila ta što predavanje nije moglo trajati još duže. Zahvaljujemo Jasmini što nam je omogućila ovo inspirativno izlaganje i veselimo se nekoj novoj suradnji.
Dio sati u nastavku Japanskog tjedna bio je posvećen učeničkim izlaganjima – svaki je učenik dobio pojam koji je morao istražiti te ga predstaviti kratkim usmenim izlaganjem i posterom. Učenici su pokazali velik interes za ovaj oblik rada tako da smo saznali brojne zanimljivosti koje su nam pomogle da bolje upoznamo ovu neobičnu zemlju. Izlaganje učenika pratila je i prezentacija o Japanu tijekom koje su učenici saznali niz zanimljivosti o povijesti, geografiji, kulturi, umjetnosti i svakodnevnom životu Japana te smo zajedno izradili papirnate ždralove (tsuru) origami tehnikom.
Učenici su se nakon toga posvetili proučavanju haiku poezije, naučili nekoliko karakterističnih japanskih izraza, riješili kviz te se posvetili samostalnom pisanju haiku poezije. Učenici su imali dva zadatka vezana uz haiku. Prvi je bio pronaći haiku bilo kojeg književnika, prepisati ga i ukrasiti haigom, japanskim crtežom koji prati motive haiku pjesme, a u drugom zadatku su morali fotografirati neki motiv u prirodi i o njemu napisati haiku pjesmu. Svi će skupljeni radovi biti naknadno objavljeni u digitalnoj knjizi.
Pred kraj tjedna za učenike je organizirana još jedna zanimljiva prezentacija na kojoj zahvaljujemo našoj nastavnici likovne kulture Sanji Pakasin i njenom modelu Dori Pakasin. Naime, nastavnica Sanja pokazala je učenicima kako izgleda tradicionalna japanska djevojka. Dora je nosila kimono, bila bosa, imala punđu podignutu ukrasnim češljićem i ukrašenu cvijećem te ju je nastavnica Sanja našminkala na tradicionalni način – bijelo lice, istaknute oči i purpurni ruž nanesen tako da usne djeluju što manje. Bijela boja za lice nekoć se dobivala od rižinog brašna, a smjesa za ruž od cvjetova šafrana. Dok je trajalo šminkanje, učenici su izradili origami kimono i proučili tradicionalno kamishibai kazalište.
Na satu likovne kulture kod nastavnice Kristine Ružić učenici su izrađivali minijature i slike vezane uz Japan te je pripremljena izložba radova dok su na satu geografije kod nastavnice Štefice Šambule Premec imali izlaganje o Japanu. Postere i promotivne materijale poslala nam je Japanska ambasada u Zagrebu.
Sve ove aktivnosti, osim što su izazvale ogromno oduševljenje, obogatile su opću kulturu učenika, proširile im horizonte i možda potakle da se jednoga dana i sami upute u istraživanje Japana.
Ines Vađunec