« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici sedmog razreda završili su cjelogodišnju kurikulumsku aktivnost kojim su obogaćivali znanja o značajnim datumima u zemljama engleskog govornog područja razvijajući logičko mišljenje i timski duh kroz različite logičke zagonetke, premetaljke, rebuse, QR kodove i druge logičke igre.
Jedan od temeljnih ciljeva učenja i poučavanja engleskoga jezika je osposobiti učenika za razumijevanje i uvažavanje drugih kultura i društvenih normi te sagledavanje vlastite kulture. Na taj način učenici uče prepoznavati i uvažavati jedinstvenost drugih kultura, razvijaju kulturnu svjesnost, međukulturnu kompetenciju i višekulturnost te izgrađuju vlastite pozicije i uloge u različitim komunikacijskim odnosima.
Pošto je kultura zemalja engleskog govornog područja važan dio učenja engleskoga jezika, ista je bila izvrstan temelj ove kurikulumske aktivnosti.
Uz svaki blagdan/praznik učenici su najprije proširili spoznaje o običajima vezanim uz određeni blagdan/praznik kroz prezentaciju, video ili nastavni listić, a zatim je slijedio lov na blago.
„Scavenger hunt“ ili „treasure hunt“ (lov na blago) omiljena je zabava za djecu jer potiče na logičko razmišljanje i zaključivanje, razvija istraživački kao i timski duh, orijentaciju u prostoru, uključuje kretanje i suradnju.
Nastavni sadržaji jezika vrlo se lako uklope u lov na blago te su isti učenicima zanimljiviji i pamtljiviji.
Učenici su tako lovili blago povodom Europskog dana jezika, Noći vještica, Dana zahvalnosti, Božića, Valentinova, Dana sv. Patrika i Uskrsa na taj način obilježavajući navedene praznike/blagdane.
Prvi značaji datum koji je obilježen lovom na blago bio je Europski dan jezika koji se obilježava 26. rujna svake godine. Pošto se radilo o danu jezika, rješenja tragova koji su bili sakriveni po školi bili su nazivi europskih jezika.
Iako nije niti praznik niti blagdan, Noć vještica (Halloween) spada u omiljeni dan u godini većini djece u SAD-u. Nakon prezentacije i kviza o Noći vještica, učenici su školu zamislili kao ukletu kuću i zadatak im je bio odgonetati rješenja tragova. Svako rješenje sadržavalo je po jedno slovo lozinke za otključavanje vrata iz uklete kuće.
Jedan od značajnijih američkih praznika je Dan zahvalnosti (Thanksgiving) koji se obilježava četvrti četvrtak u studenom. Nakon prezentacije o Danu zahvalnosti, učenici su pratili tragove i odgonetali rješenja. Sva rješenje bile su riječi vezane uz Dan zahvalnosti.
Obilježavanje Božića započelo je nastavnim listićem na kojem su učenici dopunjavali tražene pojmove, a onda je slijedio lov na blago. Tragovi su bili sakriveni po cijeloj školi, a rješenja su bile riječi vezane za Božić koje su učenici dopunjavali u jednu poznatu božićnu pjesmu koju su na kraju slušali i pjevali.
Praznik zaljubljenih također je obilježen lovom na blago. Učenici su prvo proširili svoje spoznaje o tom blagdanu kroz prezentaciju te je zabava mogla početi. Poznati ljubavi parovi, izreke, i pjesme bili su ovoga puta tragovi. Rješenja, naravno, vokabular vezan uz Dan zaljubljenih.
Poznati irski blagdan, Dan svetog Patrika (17. ožujka) bio je poticaj za organizaciju još jednog lova na blago. Po školi su bile sakrivene zmije s tragovima (zagonetkama) koje je, kao i prema legendi, sv. Patrik trebao protjerati (iz škole☺). Rješenja su bile riječi vezane za Dan sv. Patrika.
Sedmaši su zaključili da su prestari za lov na uskrsna jaja, ali su zato oduševljeno prihvatili uskrsni lov na blago. Ovaj lov je učenike posebno dojmio jer su vremenske prilike dozvoljavale da se lov odvija i na otvorenom (oko škole). Rješenja tragova bila su vokabular vezan za Uskrs koji su na kraju sata dopunili na listić.
Svi kurikulumom planirani ciljevi i ishodi su u potpunosti ostvareni, a učenici su bogatiji za nove teorijske spoznaje o značajnim datumima u zemljama engleskoga govornog područja, nova iskustva u rješavanju logičkih zagonetki i radu u timovima kao i snalaženju u prostoru.
Natalija Flamaceta Magdić