« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Festival povijesti poznatiji kao Kliofest obilježava se od 2014. godine i okuplja zaljubljenike u proučavanje i istraživanje povijesti. U obilježavanje Kliofesta i Dana povijesti ove su se godine prvi put uključile i dvije koprivničke osnovne škole - OŠ „Đuro Ester“ i OŠ „Braća Radić“ zajedničkom radionicom koju su vodile nastavnica povijesti Mirna Kovačić i nastavnica hrvatskoga jezika Ines Vađunec.
Tema radionice bila je vezana uz stradanje manjinskih skupina tijekom Drugoga svjetskog rata pod nazivom Sjene prošlosti – Neispričane priče iz Drugog svjetskog rata. Radionica se održala u četvrtak, 19. svibnja 2022., u Osnovnoj školi „Braća Radić“ Koprivnica, a okupila je pedesetak učenika sedmih i osmih razreda obiju škola.
Učenici su pomiješani po školama i razredima te su radili u skupinama. Uvodna aktivnost bila je vezana uz pojam diskriminacije. Dobili su pojmove LIJEČNIK, MANEKENKA, POLITIČAR, INFLUENCER i NOGOMETAŠ te zadana obilježja pri čemu su svakom zanimanju morali dodati samo jedno obilježje koje smatraju najtipičnijim za to zanimanje. Rad je polučio očekivane rezultate te su učenici vrlo zorno mogli osvijestiti što su predrasude i stereotipi, kako nastaju i zašto nikada ne smijemo generalizirati pojedine skupine zanimanja.
Slijedilo je izlaganje nastavnice povijesti Mirne Kovačić iz Osnovne škole „Đuro Ester“ Koprivnica tijekom kojeg su učenici dobili kratki uvid u povijest židovskog naroda i njihov težak život ispunjen brojnim predrasudama i pogrešnim tumačenjima. Naglasak je stavljen na stradanja Roma i Židova tijekom Drugoga svjetskog rata, proučavanje i komentiranje fotografija i grafikona pri čemu je učenike neugodno iznenadio ogroman pad broja romskog stanovništva tijekom rata koje je stradalo u brojnim logorima.
Nakon izlaganja je slijedio radionički rad tijekom kojeg su se skupine bavile radom na izvorima – biografijama boksača Johanna Rukelija Trollmana i Marije Pater koji su kao pripadnici romske zajednice stradali u logorima. Učenici su uspješno riješili zadatke i predstavili svoj rad drugim skupinama te iznijeli svoje mišljenje o tragičnim sudbinama proučavanih osoba.
Slijedilo je gledanje filma Rifka i Elvira – odrastanje u vrijeme rata o dvije židovske Hrvatice koje su preživjele Drugi svjetski rat i zatočeništvo. Film se duboko dojmio učenika te su nakon iznošenja svojih zapažanja krenuli na rad u skupinama. Izrađivali su lentu vremena s podacima iz života Elvire Kohn i Rifke Vostrel, karte s njihovim selidbama tijekom cijelog života te su Vennovim dijagramom usporedili junakinje filma. Nakon predstavljanja rada skupina i iznošenja zaključka slijedio je posljednji dio zajedničke radionice.
Učenici su otišli do spomen-područja Danica, prvog ustaškog logora u NDH koji se nalazi u Koprivnici. Ondje su imali kraći obilazak te su proširili svoje spoznaje o samome logoru i njegovoj djelatnosti. Iznijeli su svoje prijedloge i komentare kako iskoristiti postojeće područje za edukaciju o strahotama koje su ondje počinjene kako se takva stradanja više nikad ne bi ponovila.
Svi sudionici radionice iskazali su oduševljenje ovim načinom rada te su proširili svoje spoznaje o stradanju nedužnih ljudi tijekom rata. Zahvaljujemo učenicima OŠ „Đuro Ester“ Koprivnica i njihovoj nastavnici Mirni Kovačić na dolasku te se veselimo budućoj suradnji.
Ines Vađunec