preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Školsko zvono

"Vretence"

Filmska skupina

Lijina gajbica

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 672089
Ovaj mjesec: 5006
Ovaj tjedan: 1542
Danas: 17
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Događajnica
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Pod stresom sam!
Autor: Vesna Auer Gregor, 19. 6. 2022.

Daroviti učenici petih i šestih razreda uključeni u izvannastavnu aktivnost Škola za 5 plus ove školske godine bavili su se istraživanjem o stresu i stjecanjem vještina kako se nositi sa stresnim situacijama. Proveli su anketu u nižim razredima o stresnim događajima kojima su učenici bili izloženi proteklih godinu dana, pa pogledajte rezultate.


S obzirom na pandemijske uvjete života posljednje dvije godine te podatke o negativnim učincima stresa na mnoga područja života, ova tema bila je vrlo aktualna.

Osim učenja o utjecaju stresa na naše tijelo i psihu, učili su kako se nositi sa situacijama kada nam je teško, kako se opustiti te su uvježbavali neke od relaksacijskih tehnika.

Učenici šestih razreda zatim su održali radionice u drugim, trećim i četvrtim razredima. Osim prenošenja znanja, imali su priliku okušati se u ulozi nastavnika i isprobati kako je to stati pred razred, zadobiti pažnju učenika i upravljati aktivnostima na radionici. Bilo je zanimljivo i izazovno!

 

 

Također su proveli anketu o stresnim događajima koje su učenici drugih, trećih i četvrtih razreda doživjeli posljednjih godinu dana, a rezultate su statistički obradili.

U anketi je sudjelovalo 203 učenika drugih , trećih I četvrtih razreda.

Razred

Broj anketiranih

učenika

Prosječan broj stresnih događaja po učeniku

drugi

73

6

treći

57

6

četvrti

73

4

ukupno

203

 

Većini učenika se u prosjeku dogodilo 5 stresnih događaja tijekom godine, no neki su ih doživjeli i mnogo više, pa čak od 15 do 19. Prema listi stresih događaja koju smo koristili, doživi li dijete više od 7 teških situacija to je više nego što doživi većina djece njihovih godina.

 

Tablica najčešćih stresnih događaja po razredima

Stresni događaj

broj učenika u 2.r.

broj učenika u 3.r.

broj učenika u 4.r.

ukupno

% anketiranih učenika

Teška bolest ili korona u obitelji

54

30

49

133

66%

Loša ocjena

41

47

38

126

62%

Problemi u  školi

45

30

28

103

51%

Uginuo ljubimac

31

 

34

65

32%

Smrt u široj obitelji

 

29

 

29

14%

Četvrti razred

67 % učenika četvrtih razreda doživjelo je da je netko od članova obitelji bio teško bolestan ili bolestan od korone, 38% četvrtaša brinulo je zbog škole, a zbog dobivene loše ocjene 52%. Kućnog ljubimca izgubilo je 47% djece što im  je bio veliki izvor stresa, što mi odrasli ponekad zaboravimo.

Treći razred

Najčešći stresni životni događaji koje su doživjeli učenici trećih razreda posljednjih godinu dana bili su vezani uz probleme u školi (52%), a čak 82% trećaša jako brine zbog dobivene loše ocjene.Indikativno je da učenici trojku smatraju lošom ocjenom i neuspjehom.

82% učenika trećih razreda je doživjelo da je netko od članova obitelji bio teško bolestan ili je obolio od korone zbog čega su jako brinuli, a čak 51 % učenika trećih razreda doživjelo je smrt rođaka.

Drugi razred

Najčešći stresni životni događaji koje su doživjeli učenici drugih razreda posljednjih godinu dana vezani su uz brigo o zdravlju članova obitelji i uz školu.

62% učenika brine zbog problema u školi, a 56% brinulo je zbog dobivene loše ocjene. Čak 73% učenika doživjelo je da mu je netko od članova obitelji bio je teško bolestan ili je obolio od korone što im je bio  veliki izvor stresa. Kućni ljubimac uginuo je 42% učenika.

Što zaključiti?

Rezultati ankete pokazuju da je pandemija korona virusom bila veliki izvor stresa za djecu u proteklom razdoblju. 66% učenika bojalo se što će se dogoditi njima ili važnim osobama iz njihove okoline kada su oboljeli, a mnoga djeca izgubila su rođake, bake i djedove koji su im predstavljali veliki izvor podrške.

Psihologija nas uči da najbolje učimo kada smo opušteni, a rezultati ove ankete pokazuju da je 2/3 učenika bilo izloženo vrlo stresnim događajima kroz proteklih godinu dana.

Drugi najveći izvor stresa za djecu je škola, strah od neuspjeha i ocjena. Ono što posebno upada u oči je stav učenika da je samo petica poželjna ocjena. Više od polovice djece već na početku školovanja jako brine ako dobiju trojku!

Ne bi li škola trebala biti mjesto gdje su djeca uzbuđena zbog toga što će naučiti i otkriti o svijetu umjesto da su u strahu od ocjena?!

Pitanje za sve nas: Kako to promijeniti?


 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju