« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Od 26. do 28. listopada 2022. u Šibeniku je održana CARNetova konferencija za korisnike CUC 2022. na temu „Otvaranje u zatvorenom svijetu – postdigitalna znanost i obrazovanje“. Ova međunarodna znanstveno-stručna konferencija temeljila se na dijeljenju znanja, iskustva i dobrih praksi vezano uz tehnologiju, obrazovanje i javne politike, a sudionici su bili brojni vrhunski znanstvenici, stručnjaci iz područja tehnologije i STEM-a, nastavnici i učitelji.
Prvi je put na CUC-u sudjelovala i učiteljica hrvatskoga jezika Ines Vađunec koja je održala interaktivno izlaganje na temu „Kaleidoskop sjećanja – zaboravljene stranice života nestajuće zajednice“ (Interaktivna životna karta stoljetne prisutnosti židovske zajednice u gradu Koprivnici) u suradnji s učiteljicom povijesti iz Osnovne škole „Đuro Ester“ Mirnom Kovačić. Tema izlaganja je bila prikaz primjera dobre prakse – načina povezivanja povijesti i hrvatskoga jezika uporabom IKT alata. Okupljenima je predstavljen učenički rad vezan uz židovsku baštinu Koprivnice.
Ciljevi projekta bili su podizanje svijesti o suvremenim oblicima rasizma, antisemitizma, opasnosti od radikalnih i ekstremističkih pokreta te obogaćivanje znanja o lokalnom naslijeđu i kulturno-povijesnoj baštini grada Koprivnice. U radu su korišteni digitalni alati Google Maps, Google Street View, Thinglink i Movavi editor. Učenici su proveli istraživanje o židovskoj baštini te odabrali lokalitete i ličnosti iz povijesti židovske zajednice koje su obilježile kulturni, politički i znanstveni život Koprivnice u prošlosti. Napisan je scenarij za svaku lokaciju i ličnost te su snimljeni kratki filmovi. Izrađena je interaktivna karta u alatu Thinglink u koju su stavljene odabrane lokacije te umetnuti filmovi, tekst i fotografije. Istaknuta je važnost proučavanja baštine te načini korištenja alata, a okupljeni su imali priliku i sami vidjeti kako se Thinglink koristi.
Sva tri dana bila su ispunjena izuzetno kvalitetnim radionicama i izlaganjima koji su lako primjenjivi u praksi i mogu biti odlična podloga za niz raznovrsnih školskih projekata. Među brojnim predavanjima posebno se istaklo ono Borisa Jokića na temu „Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija“.
Sama je konferencija bila vrhunski organizirana, a slobodno se vrijeme moglo iskoristiti za vođenu turu Šibenikom, sudjelovanje u kvizovima (u kojima smo pobijedili dvije večeri za redom) te uživanje na morskoj obali okupanoj suncem.
Ines Vađunec