« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt „Podravska Republika“ vezan je uz obilježavanje 79. godišnjice osnutka Podravske Republike, teritorijalne jedinice koja se protezala od Ivanščice na zapadu, odnosno od Ludbrega, pa do Virovitice na istoku, a središte joj je postao grad Koprivnica. Sama je Podravska Republika postojala od 7.11.1943. do 9.2.1944. i dio je antifašističke baštine našega grada.
U sklopu 666. rođendana našega grada obilježen je i osnutak Podravske Republike, a sam je program uvertira za okruglu 80. godišnjicu u studenom sljedeće godine. U obilježavanje te godišnjice uključili su se učenici 8. razreda Osnovne škole „Đuro Ester“ Koprivnica i Osnovne škole „Braća Radić“ Koprivnica sa svojim učiteljicama Mirnom Kovačić i Ines Vađunec, a u suradnji s Udrugom antifašističkih boraca i antifašista Grada Koprivnice. Sam program odvijao se u subotu, 5. studenoga 2022., u koprivničkom parku kraj paviljona gdje je postavljen štand i predstavljen projekt zainteresiranim građanima, a predstavili su ga učenici Rea Vuković (8.a), Marina Markotić (8.b), Karlo Nemeček, Ester Merc i Nika Lončarić (8.c), Laura Vrban (8.d) i Barbara Mihalić (8.e). U kulturno-umjetničkom dijelu programa koji su pripremile ove dvije gradske osnovne škole, naši su učenici sudjelovali izložbom likovnih radova – idejnih rješenja za državna obilježja Podravske Republike, prezentacijom dviju digitalnih igara za utvrđivanje znanja o povijesti Koprivnice u 2. svjetskom ratu te usmenim izlaganjem o pojedinim dijelovima života Koprivnice u tom razdoblju. Građani su pažljivo slušali izlaganja i odigrali igre te osvojili straničnike koji su prikazivali povijest Koprivnice od 1941. do 1945. Naši su im učenici predstavili i veliku lentu za utvrđivanje znanja o tom dijelu koprivničke povijesti.
Učenici su pokazali sigurnost u nastupu i umijeće u uključivanju građanstva u ovaj projekt te su pritom proširili i utvrdili svoja znanja o povijesnoj baštini našega grada.
Ines Vađunec