« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ove je godine s ponosom stavljena točka na i četverogodišnjem projektu pisanja razglednica koji je započet školske godine 2019./2020. s učenicima, danas polaznicima osmog razreda.
Postcrossing je međunarodni projekt baziran na slanju i primanju razglednica. Kako Postcrossing funkcionira? Nakon registracije na službenu stranicu Postcrossinga, računalo nasumično bira primatelja razglednice kojem se, u određenom vremenskom roku, mora poslati razglednica. Sadržaj razglednice je izboran.
Projekt je osmislio Paulo Magalhães, student iz Portugala 2005. godine. Broj ljudi uključenih u Postcrossing projekt je trenutno 804 232, a oni pišu iz 211 zemalja. Do sada je poslano 72 161 078 razglednica koje su proputovale 364,238,459,483 km što je udaljenost jednakoj 9 088 920 krugova oko Zemlje.
Naši osmaši su tijekom četiri godine napisali i poslali 105 razglednica, a primili čak njih 107. Osim na engleskom jeziku, učenici su razglednice pisali i na francuskom i na njemačkom jeziku ukoliko su im odredište bile zemlje gdje se govore ti jezici. Učenici su pisali o svojim hobijima, Koprivnici i Hrvatskoj.
Razglednice smo nastojali povezati s gradivom koje su učenici radili pa su tako opisivali najpoznatije građevine iz zemalja iz kojih su stigle razglednice, koristili smo komparaciju pridjeva u usporedbi po dva mjesta iz kojih su stigle, istraživali kulturološke zanimljivosti zemalja iz kojih su stigle razglednice te su istraživali običaje vezane za Valentinovo u tim zemljama.
Izrađene projekte učenici su usmeno izlagali te su na taj način, osim vještine pisanja, unapređivali i vještinu govorenja, a pri istraživanju sadržaja i vještinu čitanja te digitalne kompetencije kao i kreativnost.
Pri završetku projekta učenici su izrađivali društvene igre po izboru poput memory zastava i naziva država te glavnih gradova i država odakle su stigle razglednice, memory znamenitosti i naziva mjesta i država, board games (igre na ploči) s pitanjima o zanimljivostima i građevinama iz zemalja odakle su stigle razglednice.
Postcrossing je bio dio i sata likovne kulture gdje su učenici u likovnoj tehnici po izboru slikali ili crtali jedno od mjesta ili znamenitosti određenog mjesta iz kojeg su stigle razglednice.
Svi planirani ishodi (napisati razglednicu, koristiti strani jezik u stvarnim situacijama, istraživati informacije o mjestima i zemljama iz kojih smo primili te u koje smo slali razglednice, opisati razglednicu, usporediti kulture zemalja odakle su primljene razglednice s Hrvatskom) ostvareni su u potpunosti.
Projekt će se nastaviti i s novom generacijom petih razreda, a u planu je i izrada postolja na kojem će razglednice biti izložene te zaokupljati pažnju znatiželjnima.
Dio uradaka i fotografije projekta pogledajte ovdje .
Učiteljica engleskoga jezika
Natalija Flamaceta Magdić