« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Katja i Marta te Dominik, Lovro i Patrik najčešća su imena djevojčica i dječaka u drugom razredu naše Matične škole. Ovo istraživanje proveli su učenici 2. a, sa svojom učiteljicom Vesnom Petrušić, u okviru razrednog projekta Naša imena.
Razredni projekt provodili su tijekom cijele nastavne godine, a različitim aktivnostima na satima Prirode i društva, Hrvatskog jezika, Matematike, Likovne kulture i Sata razrednog odjela, u potpunosti su ostvarili sve planirane ciljeve i ishode.
Ciljevi projekta bili su: odrediti značenje osobnog imena, predlagati načine obilježavanja imendana i sudjelovati u njihovu obilježavanju te istražiti koja su najčešća imena dječaka i djevojčica 2. razreda matične škole.
Tijekom ostvarivanja projekta učenici su razvijali istraživačke sposobnosti i interes za proučavanje dodatne literature, primjenjivali strategije učenja i rješavanja problema, čitali i tumačili podatke prikazane piktogramima i jednostavnim tablicama, odredili značenje svoga imena, sudjelovali u obilježavanju imendana i ostvarivali dobru komunikaciju s drugima
.
SVE PROJEKTNE AKTIVNOSTI
Učenici su, u razgovoru s roditeljima ili drugim bliskim osobama istraživali, saznali i napisali tko im je odabrao ime, po kome su dobili svoje ime, tko u obitelji ili rodbini ima isto ime, te jesu li i neka druga imena bila u najužem krugu odabira njihovog imena.
Uz pomoć roditelja, učenici su provodili jednostavna pretraživanja informacija u digitalnome kako bi saznali otkuda potječe i što znači njihovo osobno ime. Sa svojim spoznajama upoznali su ostale učenike u razrednom odjelu. Evo značenja osobnih imena učenika: Lucija – svjetlonoša, Patrik – domovina, Lea – lavica, Eugen – plemenit/velikodušan, Duna – mala tamnoputa, Tara – zvijezda, Simon – slušanje/uslišan, Lovro – pobjednik, Matija – dar božji, Dorian – dar ili burno vrijeme, Katja – uvijek čista, Filip – ljubitelj konja, Pavel – maleni, Viggo - rat, Petar – stijena, Anna – milost/ljupkost, Antonija – prednja/prva, Marta – gospodarica/gospođa, David – ljubimac, Noa – mir.
Učenici su jednobojnim flomasterom crtali svoje inicijale ili samo početno slovo svog imena, istražujući i izražavajući kontrast površina crtama (različitim o toku i karakteru) i točkama.
Nakon prikupljanja, obrade i analize te prikaza podataka o osobnim imenima u našem razrednom odjelu, učenici su zaključili da:
Učenici su radom u skupinama (svaka skupina je analizirala podatke za jedan razredni odjel 2. razreda naše Matične škole) prikupljene podatke o osobnim imenima učenika upisivali u odgovarajuće tablice, brojili, uspoređivali, zbrajali, izvodili zaključke, prikazivali podatke i izvještavali ostale učenike tko ima najdulje, a tko najkraće ime u pojedinom razrednom odjelu tj. kojim slovom počinje najviše imena učenika, kojim slovima ne počinje nijedno ime učenika razrednog odjela, te koje je najčešće žensko/ muško ime u pojedinom razrednom odjelu.
Na kraju su objedinili sve podatke i zaključili da u 2. razredu Matične škole:
Pregled svih podataka - prezentacija
Jednostavnim pretraživanjem informacija u digitalnome okružju, uz pomoć učiteljice, učenici su pronašli i odabrali neke narodne izreke o imenima:
Učenici su pretraživanjem podataka na internetu ili snalaženjem na kalendaru s osobnim imenima doznali kada slave svoj imendan, a zatim naučili pravilno pisati datum ili nadnevak svog imendana.