« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„Čitajte djeci bajke ako želite da budu pametna. Ako želite da budu još pametnija, čitajte im još više bajki“ , rekao je još davnih dana poznati znanstvenik Albert Einstein. Budući da nam je stalo da naši učenici budu širokog obrazovanja, novu smo nastavnu godinu počeli jednom bajkom, a to je „Bajka o ribaru i ribici“ ruskog književnika Aleksandra Sergejeviča Puškina.
Cijeli smo se tjedan, od 20. do 25. rujna 2023., na satima Hrvatskoga jezika bavili ovim poznatim Puškinovim djelom. Odigrali smo kviz „Koliko poznajem bajke?“, saznali neke zanimljivosti iz života poznatih pisaca bajki, prisjetili se što je bajka i koje su naše najdraže bajke, upoznali se s biografijom pisca, izradili svoje ribice i pripremili izložbu u razredima, vježbali čitanje s razumijevanjem i slagali sličice iz djela te ih sažeto i stvaralački prepričavali. Učenici 5.a i 5.c razreda dobili su zadatak po želji formirati skupine učenika za rad (do 4 članova) te dramatizirati pročitani tekst. Morali su napisati dijaloge starca, starice i ribice te dodati još jedan lik kojeg u djelu nema i napisati njegov dijalog. Pripremili su scenu, lutke i rekvizite te priredili svoje predstave.
Ovim se zadatkom, između ostalog, htjelo poraditi na tome da učenici razvijaju sliku o sebi, svoje socijalne i komunikacijske vještine, suradnju i timski rad, razvijaju radne navike i komunikacijske kompetencije te strategije rješavanja problema. Potaklo ih se da se koriste kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema, da ostvaruju dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuju u različitim situacijama i da su spremni tražiti i ponuditi pomoć.
Ines Vađunec