« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
20. ožujka međunarodni je dan Frankofonije a svi frankofoni i frankofili u svijetu tijekom cijelog mjeseca ožujka slave francuski jezik i kulturu. Frankofonija je najprije označavala države i teritorije gdje se govori francuski jezik. Danas označava ljude koji govore francuski jezik i države koje su dio zajednice (Frankofonije) koja je stvorena prije pola stoljeća i danas broji 88 država i vlada članica među kojima je i Hrvatska! Ova zajednica promiče jezik i vrijednosti kao što su solidarnost, kulturna raznolikost, demokracija, suradnja.
Priredbu povodom Mjeseca frankofonije i francuske slastice 22. ožujka u holu škole pripremili su naši mladi frankofoni: polaznici izvannastavne aktivnosti Francuske igraonice, učenici trećih razreda i učenici koji polaze izbornu nastavu francuskog jezika od 4. do 8. razreda.
Na početku priredbe predstavili su nam se polaznici izvannastavne aktivnosti Francuske igraonice, učenici 3.a, 3.c i 3.d razreda s pjesmicom „C'est le loup“.
Nakon njih, nastupio nam je gitarski trio Katja Krulić, Bartol Patrčević Lončar i Simon Osrečak sa skladbom Balalaika, autora Gerard Montreuila.
Učenici 4.a, 4.b i 4.d razreda su se predstavili pjesmama „Écoute et répète“ i „Tête, épaule, genou, pied“ na tri strana jezika, francuskom, nizozemskom i engleskom jeziku.
Nakon pjesme, učenice 5.b i 5.c razreda, Nina Sabol i Tara Belković predstavile su se kratkim skečom pod nazivom „Bonjour!“ kojim su nas odvele na ulice Pariza i pokazale nam kako bi se upoznale dvije prave Francuskinje.
Nakon upoznavanja u Parizu, slijedila je pjesma koju su nam odsvirale i otpjevale članice Školskog benda Amadea Filipović i Marija Jembrek, „Dernière danse“ od Indile.
Jednu točku smo pripremili za našu dragu publiku, učenici 6. i 8. razreda ispitali su njihovo znanje o frankofonskoj kulturi kroz Kahoot kviz. Skupine koje su osvojile prva tri mjesta osvojile su poklončiće Francuskog instituta u Zagrebu.
Za kraj, školski bend nam je odsvirao i otpjevao pjesmu „Je veux“ od Zaz. Hvala učitelju Josipu Pankariću za pripremu školskog benda i tehničku podršku a Marinu Sabolu, učeniku 8.d. razreda na vođenju programa.
Nakon službenog dijela programa kušali smo francuske specijalitete koje su pripremili učenici i njihove vrijedne obitelji i mogli smo razgledati radove učenika na panoima.
Hvala svima! Merci à toutes et tous!
Učiteljica francuskog jezika,
Ana Kuhar