« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tijekom ove nastavne godine učenici razrednog odjela 3. a, s učiteljicom Vesnom Petrušić, provodili su projekt Čitanje je važno s ciljem poticanja čitanja, razvijanja ljubavi prema knjigama i čitanju kao načinu za stjecanje znanja, maštanje i zabavu. Projektnim aktivnostima razvijao se interes za čitanje knjižnične građe koja nije obavezna lektira, te stjecanje navike dolaska i korištenja usluga školske knjižnice i Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica.
Kako je uočeno da interes učenika za knjigu i čitanjem slabi i ove se godine u razrednom odjelu 3. a različitim aktivnostima nastavio prošlogodišnji projekt Čitanje je važno. Učenicima su se nastojala približiti književna djela raznih autora koja su ih potakla na stvaralaštvo kroz različite vrste kreativnog izražavanja na temelju doživljaja pročitane priče, pjesme, romana, igrokaza...
U nastavku je prikaz aktivnosti u realizaciji ovog projekta.
Učenici su tijekom nastavne godine:
Gotovo svaki sat hrvatskog jezika započeo je izražajnim čitanjem pjesama i priča. Prvi na popisu bio nam je zavičajni pjesnik Pajo Kanižaj i njegova zbirka pjesama 3čave pjesme. Nastavili smo s uvijek zanimljivim pjesmama Stanislava Femenića u zbirci Puž na ljetovanju. Stihove smo zamijenili pričom Lijenozemska, K. Kasparavičiusa. Uživali smo i u stihovima Adama Rajzla u knjizi Kad bi ljubav u kutiju mogla stati.
U susret Mjesecu knjige, 13. 10. 2023., posjetili su djecu skupine Zvrkići, Dječjeg vrtića Tratinčica i čitali im stihove o školi, prijateljstvu, smijehu, druženju i jeseni.
Učenici su 14. 6. 2024. posjetili Knjižnicu i čitaonicu „Fran Galović“ Koprivnica u kojoj ih je dočekala viša knjižničarka Maja Krulić Gačan i za njih pripremila zanimljive aktivnosti. Učenicima je najprije opisala način označavanja knjiga i objasnilašto su signature te ih uputila kako pronaći željenu knjigu u knjižnici ili u katalogu na mrežnoj stranici knjižnice. Zatim je učenike podijelila u četiri skupine u kojoj je svaki učenik dobio svoju ulogu: čuvar, tragač i pisar. Grupe su dobile popis naslova nekoliko knjiga koje su, prema signaturi, trebali potražiti na Dječjem odjelu. Tragači su tražili knjige, a čuvari su pazili na red i pravilno uzimanje knjiga s polica. Nakon pronađenih svih knjiga rješavali su zadatke vezane uz određenu knjigu, tražili su određene podatke u knjigama i odgovarali na pitanja koje je pisar zapisivao na poseban list papira. Na kraju su pisari čitali odgovore te tako izvještavali članove ostalih skupina o podacima i zanimljivostima koje su pronašli u knjigama.
Očekivani ishodi/postignuća projekta su ostvareni jer su učenici usavršavali tehniku glasnog čitanja poštujući vrednote govorenog jezika, raspravljali o pročitanim književno-umjetničkim i neknjiževnim tekstovima, surađivali s drugim učenicima uvažavajući tuđe ideje, stavove i mišljenja, stvarali svoje priče i pjesme, te samostalno koristili usluge školske knjižnice i Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica. Ove godine su Katja Krulić i Dorian Žeželj proglašeni i ambasadorima čitanja naše gradske knjižnice.