« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
24.11. 2014. u dvorani „Domoljub“ dr. Ranko Rajović održao je predavanje „Kako igrom razvijati djetetov IQ“ kojem je prisustvovalo dvjestotinjak djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova, stručnjaka koji rade s djecom, roditelja i zainteresiranih građana.
Predavanje je održano u sklopu edukativnih aktivnosti OŠ „Braća Radić“ koja posljednjih nekoliko godina razvija program rada s darovitim učenicima, a u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja.
Ranko Rajović, po zanimanju liječnik, autor je programa NTC sistema učenja, nekoliko knjiga i didaktičkih igara za poticanje intelektualnog razvoja djece, predavač je na nekoliko fakulteta te predsjednik svjetske Mense za darovitu djecu. Zalaže se da se spoznaje iz neuroznanosti populariziraju i primjene u podizanju djece u obitelji, vrtićima i školama.
NTC sustav učenja usmjeren je na poticanje razvoja inteligencije djece, prepoznavanje i razvoj darovitosti. Temelji se na istraživanjima koja pokazuju da intelektualne sposobnosti djeteta ovise o broju veza (sinapsi) među neuronima u mozgu. Mozak razvija 75% svih neuronskih sinapsi do 7. godine života, a od toga 50% nastane do 5. godine. Razvoj sinapsi ovisi o okruženju i aktivnostima kojima se dijete bavi te je zbog toga predškolsko razdoblje izuzetno važno za razvoj inteligencije djece.
Cilj NTC programa je da se djeca pravilno stimuliraju u periodu kad se intenzivno formiraju obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja da bi se razvilo funkcionalno znanje i to na način da se potiče dječja radoznalost zanimljivim zadacima i igrama.
Poticanje razvoja motoričkih i grafomotoričkih sposobnosti djece direktno utječe na stvaranje sinapsi. Danas odrasli često ograničavaju upravo one aktivnosti djece koje stimuliraju razvoj moga plašeći se za njihovu sigurnost. Dokazano je da ograničeno kretanje djece nepovoljno utječe na razvoj mozga, a posljedica je da imamo sve više djece s teškoćama čitanja, pisanja, računanja, koncentracije. Djeci treba omogućiti da skaču, vrte se, penju, trče, a pretjerano gledanje TV ili igranje video-igrica nije poticajno za razvoj mozga.
Djeca su također vrlo rano sposobna prepoznati i povezivati apstraktne pojmove i simbole, ali za to gube interes ako na to nisu poticana, a stvaranje asocijacija među pojmovima je presudno za razvoj inteligencije.
Na međunarodnim testovima funkcionalnog znanja (sposobnost primjene znanja na rješavanje problema) naša djeca zaostaju. NTC program naglašava važnost razvoja ovog područja ukoliko želimo uhvatiti korak s obrazovnim sistemima razvijenijih država.
Umjesto inzistiranja na reproduktivnom znanju, potiče se stvaranje asocijacija s onim što djeca već znaju i to na način da sama improviziraju, smišljaju priče, igre, zagonetna pitanja te stvari koje znaju povezuju s nekim drugim njima logičnim stvarima. Ovakav način učenja je njima lagan, brži i usmjeren je na funkcionalno razmišljanje.
U ovom trenutku "Mensa - NTC sustav učenja" primjenjuje se u 14 europskih zemalja, a u Hrvatskoj u nekim vrtićima u Dubrovniku, Rijeci, Velikoj Gorici, Zadru i Zagrebu.
Iduće predavanje dr. Rajovića planiramo organizirati u proljeće 2015.