preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Školsko zvono

"Vretence"

Filmska skupina

Lijina gajbica

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 719233
Ovaj mjesec: 5464
Ovaj tjedan: 1072
Danas: 17
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Događajnica
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Održano predavanje dr. R. Rajovića Kako igrom razvijati djetetov IQ
Autor: Adrijana Hatadi, 30. 10. 2014.

24.11. 2014. u dvorani „Domoljub“  dr. Ranko Rajović održao je predavanje „Kako igrom razvijati djetetov IQ“  kojem je prisustvovalo dvjestotinjak  djelatnika odgojno-obrazovnih ustanova, stručnjaka koji rade s djecom, roditelja i zainteresiranih građana. 


Predavanje  je održano u sklopu edukativnih aktivnosti OŠ „Braća Radić“ koja posljednjih nekoliko godina razvija program rada s darovitim učenicima, a u sklopu Tjedna cjeloživotnog učenja.

Ranko Rajović, po zanimanju  liječnik,  autor je programa NTC sistema učenja,  nekoliko knjiga i didaktičkih igara za poticanje intelektualnog razvoja djece, predavač je na nekoliko fakulteta te predsjednik  svjetske Mense za darovitu djecu. Zalaže se da se  spoznaje iz neuroznanosti populariziraju i primjene u  podizanju djece u  obitelji, vrtićima i školama.

NTC sustav učenja usmjeren je  na poticanje razvoja inteligencije djece, prepoznavanje i razvoj darovitosti. Temelji se na istraživanjima koja pokazuju  da intelektualne sposobnosti djeteta ovise o broju veza (sinapsi) među neuronima u mozgu.  Mozak razvija 75% svih neuronskih sinapsi do  7.  godine života, a od toga 50% nastane  do 5. godine. Razvoj sinapsi ovisi o okruženju i aktivnostima kojima se dijete bavi te je zbog toga predškolsko razdoblje izuzetno važno za razvoj inteligencije djece.

Cilj NTC programa je da se djeca pravilno stimuliraju u periodu kad se intenzivno formiraju obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja  da bi  se razvilo funkcionalno znanje i to na način da se potiče dječja radoznalost  zanimljivim zadacima i igrama.

Poticanje razvoja motoričkih i grafomotoričkih sposobnosti djece  direktno utječe na stvaranje sinapsi.  Danas  odrasli često ograničavaju upravo one aktivnosti  djece koje stimuliraju razvoj moga plašeći se za njihovu sigurnost.  Dokazano je da ograničeno kretanje djece nepovoljno utječe na razvoj mozga, a posljedica je da imamo sve više djece s teškoćama čitanja, pisanja, računanja, koncentracije. Djeci treba omogućiti da skaču, vrte se, penju, trče, a   pretjerano gledanje TV ili igranje video-igrica nije poticajno za razvoj mozga.

Djeca su također vrlo rano sposobna prepoznati i povezivati  apstraktne pojmove i simbole,  ali za to gube interes ako  na to nisu poticana, a stvaranje asocijacija među pojmovima je presudno za razvoj inteligencije.

Na međunarodnim testovima  funkcionalnog  znanja (sposobnost primjene znanja na rješavanje problema) naša djeca zaostaju. NTC  program naglašava važnost  razvoja ovog područja ukoliko želimo  uhvatiti korak s obrazovnim sistemima razvijenijih država.

Umjesto inzistiranja na reproduktivnom znanju,  potiče se  stvaranje asocijacija  s onim što djeca već znaju i to na način da  sama improviziraju, smišljaju priče, igre,  zagonetna pitanja te stvari  koje znaju povezuju  s nekim drugim njima logičnim stvarima. Ovakav način učenja je  njima lagan, brži i usmjeren je na funkcionalno razmišljanje.

U ovom trenutku "Mensa - NTC sustav učenja" primjenjuje se u 14 europskih  zemalja, a u Hrvatskoj u  nekim  vrtićima  u Dubrovniku, Rijeci, Velikoj Gorici, Zadru i Zagrebu.

Iduće predavanje dr. Rajovića planiramo organizirati u proljeće 2015.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju