preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Braća Radić" Koprivnica

Login
Tražilica
Školsko zvono

"Vretence"

Filmska skupina

Lijina gajbica

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Jelovnik

Intervju s roditeljima
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 9. 2015.

Ukupno: 719498
Ovaj mjesec: 5729
Ovaj tjedan: 1337
Danas: 18
Office 365 za škole

Priručnik za Office 365 za škole

Škole za Afriku

U UNICEF-ovom projektu  Škole za Afriku  sudjeluje oko 300 škola u Hrvatskoj, a naša škola bila je među prvima koja se uključila 2008. godine kad je projekt krenuo u Hrvatskoj.

Ideju o ulaganju u obrazovanje kao načinu izlaska iz siromaštva u Africi iznio je Nelson Mandela  2004. godine. Podržalo ju  je više od 25 razvijenih zemalja svijeta koje od tada sudjeluju u njenoj realizaciji.

Sredstva su namijenjena školovanju djece u  11 najsiromašnijih zemalja  Afrike, a to su Angola, Burkina Faso, Etiopija, Madagaskar, Malavi, Mali, Mozambik, Niger, Ruanda, Južnoafrička Republika, Zimbabve, a ove godine priključuju se Sijera Leone i Gvineja Bisau.

Do sada je već mnogo toga učinjeno i mnoga djeca dobila su priliku školovati se.

Proteklih godina UNICEF Hrvatske skupljao je sredstva za poboljšanje obrazovnog sustava u Ruandi i Etiopiji, a u  školskoj godiniu  2014./2015.  pomagat ćemo Burkini Faso, jednoj od najsiromašnijih zemalja svijeta.

Zašto Burkina Faso?

U Burkini Faso  39%  djece od 5 do 14 godina radi,  najčešće u rudnicima zlata. Često doživljavaju ozlijede, a posebno  su izložena razvoju bolesti dišnog sustava. Dio djece je psihički zlostavljano, seksualno iskorištavano i ekonomski izrabljivano.

Prema istraživanju UNICEF-a i Vlade u Burkini Faso 2010. godine je oko 20 000 djece radilo  u rudnicima zlata, a više od 80% njih nikada nije pohađalo školu. Vrlo je vjerojatno da je broj djece koja rade u rudnicima i značajno veći.

U cilju rješavanja ovog problema, UNICEF zajedno s nevladinom organizacijom Terre des Hommes i Vladom Burkine Faso, u 5 najugroženijih regija, radi na uključivanju djece u centre alternativnog obrazovanja i škole.

Organizacija školskog sustava (tri u jedan) koji objedinjuje predškolsko, osnovnoškolsko obrazovanje te alternativne obrazovne programe omogućuje djeci, koja su prekinula školovanje, izučavanje određenog zanata i daje priliku za bolju budućnost.

Škole i vrtići u Hrvatskoj  pomažu u obrazovanju djece u Dori-u, u Burkini Faso koja su zbog siromaštva prekinula školovanje. Novčanim donacijama omogućuje im se školovanje -  osigurava potreban materijal i prostor za obrazovanje. Obnovljene su prostorije, opremljene potrebnim namještajem, materijalima i strojevima, a djeca su dobila bilježnice, olovke i uniforme.

Nekoliko fotografija koje prikazuju dio onog što je već učinjeno.

  

Youssoufa Diallo obrazuje se kako bi postao automehaničar. Prije je radio u rudniku u Bani-u i tražio zlato kako bi mogao kupiti hranu. Sada je već treću godinu u centru za neformalno obrazovanje te bi želio otvoriti vlastitu automehaničarsku radionicu.

  

Korotimi Kinda obrazuje se za šivačicu. Zbog siromaštva  je, kao i većina njezinih prijatelja, napustila školu i počela raditi u rudniku. Posao je bio jako težak. Nosila je vreće kamenja, a zarađivala manje od 0,50 USD. Osim što su je boljeli zglobovi, bilo joj je mučno od prašine. Sada Korotimi uči nove vještine koje će joj pomoći u budućnosti. Teoriju im učiteljica objašnjava na školskoj ploči, a zatim na šivačoj mašini uči šivati. Jednog dana bi voljela voditi vlastitu šivaonicu.

Agencija za zapošljavanje u Dori-u, glavnom gradu Regije Sahela u Burkini Faso osigurava programe za izučavanje zanata poput šivača, krojača, automehaničara, varioca i tesara u sklopu neformalnog obrazovanja

 

 

preskoči na navigaciju