« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U UNICEF-ovom projektu Škole za Afriku sudjeluje oko 300 škola u Hrvatskoj, a naša škola bila je među prvima koja se uključila 2008. godine kad je projekt krenuo u Hrvatskoj.
Ideju o ulaganju u obrazovanje kao načinu izlaska iz siromaštva u Africi iznio je Nelson Mandela 2004. godine. Podržalo ju je više od 25 razvijenih zemalja svijeta koje od tada sudjeluju u njenoj realizaciji.
Sredstva su namijenjena školovanju djece u 11 najsiromašnijih zemalja Afrike, a to su Angola, Burkina Faso, Etiopija, Madagaskar, Malavi, Mali, Mozambik, Niger, Ruanda, Južnoafrička Republika, Zimbabve, a ove godine priključuju se Sijera Leone i Gvineja Bisau.
Do sada je već mnogo toga učinjeno i mnoga djeca dobila su priliku školovati se.
Proteklih godina UNICEF Hrvatske skupljao je sredstva za poboljšanje obrazovnog sustava u Ruandi i Etiopiji, a u školskoj godiniu 2014./2015. pomagat ćemo Burkini Faso, jednoj od najsiromašnijih zemalja svijeta.
Zašto Burkina Faso?
U Burkini Faso 39% djece od 5 do 14 godina radi, najčešće u rudnicima zlata. Često doživljavaju ozlijede, a posebno su izložena razvoju bolesti dišnog sustava. Dio djece je psihički zlostavljano, seksualno iskorištavano i ekonomski izrabljivano.
Prema istraživanju UNICEF-a i Vlade u Burkini Faso 2010. godine je oko 20 000 djece radilo u rudnicima zlata, a više od 80% njih nikada nije pohađalo školu. Vrlo je vjerojatno da je broj djece koja rade u rudnicima i značajno veći.
U cilju rješavanja ovog problema, UNICEF zajedno s nevladinom organizacijom Terre des Hommes i Vladom Burkine Faso, u 5 najugroženijih regija, radi na uključivanju djece u centre alternativnog obrazovanja i škole.
Organizacija školskog sustava (tri u jedan) koji objedinjuje predškolsko, osnovnoškolsko obrazovanje te alternativne obrazovne programe omogućuje djeci, koja su prekinula školovanje, izučavanje određenog zanata i daje priliku za bolju budućnost.
Škole i vrtići u Hrvatskoj pomažu u obrazovanju djece u Dori-u, u Burkini Faso koja su zbog siromaštva prekinula školovanje. Novčanim donacijama omogućuje im se školovanje - osigurava potreban materijal i prostor za obrazovanje. Obnovljene su prostorije, opremljene potrebnim namještajem, materijalima i strojevima, a djeca su dobila bilježnice, olovke i uniforme.
Nekoliko fotografija koje prikazuju dio onog što je već učinjeno.
Youssoufa Diallo obrazuje se kako bi postao automehaničar. Prije je radio u rudniku u Bani-u i tražio zlato kako bi mogao kupiti hranu. Sada je već treću godinu u centru za neformalno obrazovanje te bi želio otvoriti vlastitu automehaničarsku radionicu.
Korotimi Kinda obrazuje se za šivačicu. Zbog siromaštva je, kao i većina njezinih prijatelja, napustila školu i počela raditi u rudniku. Posao je bio jako težak. Nosila je vreće kamenja, a zarađivala manje od 0,50 USD. Osim što su je boljeli zglobovi, bilo joj je mučno od prašine. Sada Korotimi uči nove vještine koje će joj pomoći u budućnosti. Teoriju im učiteljica objašnjava na školskoj ploči, a zatim na šivačoj mašini uči šivati. Jednog dana bi voljela voditi vlastitu šivaonicu.
Agencija za zapošljavanje u Dori-u, glavnom gradu Regije Sahela u Burkini Faso osigurava programe za izučavanje zanata poput šivača, krojača, automehaničara, varioca i tesara u sklopu neformalnog obrazovanja